SMS-dagbog med ex-FB’eren Kenneth Brylle

image Kenneth Brylle scorer for Anderlecht i UEFA Cup finalen mod Benfica i 1983
14. april 2020 kl. 12:13
Corona SMS-dagbog

SMS-dagbog med den tidligere FB’er, Kenneth Brylle
En tidligere FB’er, der som ganske lille, fik den gul-sorte farve ind under huden, da han som 6-årig startede op på Jens Jessens Vej, har indvilget i at køre en virtuel SMS-dagbog her henover coronatiden og denne uge, sammen med administrerende leder Martin Busk.
Navnet er Kenneth Brylle Larsen, nuværende seniorscout i belgiske Club Brugge. Brylle fyldte 60 år i maj måned sidste år og er særlig kendt for sin flittige målnæse fra midten af 70'erne og frem til starten af 90'erne.
Brylle spillede i FB, hvor han blev meldt ind som 6 årig og frem til han drog til Hvidovre IF i 1976. Sidenhen bragte en storslået karriere ham til Vejle Boldklub, inden udlandseventyret og den professionelle fodbold kaldte med ophold på det belgiske storhold R.S.C. Anderlecht, hos PSV Eindhoven i Holland, hos franske Olympique Marseille og tilbage til Belgien, hvor han optrådte for både Club Brugge og Beerschot.
Senere gik Brylle trænervejen og var blandt andet hjemme som cheftræner i Hvidovre IF fra 2009 til 2011.

Kenneth Brylle fik også 16 A-landskampe for Danmark, blandt andet under EM i Frankrig i 1984, hvor han scorede det ene af sine to landsholdsscoringer, i den legendariske kamp mod Belgien, hvor Danmark skulle bruge uafgjort for at gå i semifinalen. Bagud 0-2 ved pausen satte landstræner Sepp Piontek ham på banen, op ved siden af en anden tidligere FB'er, Preben Elkjær - og sammen bidrog de til den første danske EM semifinale nogensinde, da Brylle udlignede til 2-2 og Elkjær scorede til 3-2.
Følg med herunder fra den 13. til den 19. april.
Lørdag den 18. april 2020:
Fredag den 17. april 2020:
Torsdag den 16. april 2020:
Onsdag den 15. april 2020:
Tirsdag den 14. april 2020:
Mandag den 13. april 2020: