Opsummering af XGF

Administrationen
21. februar 2024 kl. 09:23
Uddrag fra XGF

Forslag til nye vedtægter faldt på XGF
Tirsdag eftermiddag med start klokken 17.00 blev der afholdt ekstraordinær generalforsamling i Frederiksberg Boldklub. Det skete som opfølgning på den ordinære generalforsamling der blev afholdt torsdag den 1. februar.
I alt 67 stemmeberettigede var mødt op i cafeen på plejehjemmet Ingeborggården. Disse var fordelt på 29 fremmødende og 38 fuldmagter.
Anders Friis-Hansen blev valgt som dirigent, mens administrerende leder Martin Busk blev valgt til referent. Derudover påtog Anders Friis-Hansen sig også hvervet som stemmeoptæller, hvilket skete i selskab med studentermedarbejder Thobias Lisby Hermannsen.
Der var kun et enkelt punkt på dagsordenen, nemlig en ny afstemning om de forslag til vedtægtsændringer der blev stillet af bestyrelsen på den ordinære generalforsamling den 1. februar. Jf. lovene kræver det at 10% af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede, hvis vedtægterne skal ændres og dette var ikke tilfældet for små tre uger siden, hvorfor en ekstraordinær GF var påkrævet.
I modsætning til den ordinære GF, hvor 3/4 af de fremmødte stemte for, som det jf. lovene kræver, hvis der skal afholdes en ekstraordinær GF, så endte det denne gang med at forslaget faldt, da blot 38 stemte for mens 29 stemte imod. Da det krævede 3/4 der stemte for, altså i alt minimum 50 stemmer, vandt forslaget til vedtægtsændringer dermed ikke indpas, hvorfor den nuværende udgave af både vedtægter og kontingentregulativ her således består.
Den ekstraordinære generalforsamling blev ringet af klokken 17.47.
Læs i øvrigt det godkendte referat fra den ordinære generalforsamling her