Nyt om åbning af de nye baner

Administrationen
10. august 2019 kl. 11:01
Nye baner åbner over to etaper

Nyt om åbning af de nye kunstgræsbaner
Så er sommerferien overstået, hvorfor arbejdet med anlæggelse af de nye kunstgræsbaner glædeligt nærmer sig sin afslutning.
Det var håbet at alle 6 nye baner, kunne tages i brug fredag den 16. august, men det aktuelle små-våde vejr har betydet/betyder desværre, at de 3 baner tættest på Rådmand Steins Allé/Roskildevej, først forventes klar til brug fra fredag den 23. august.
Dermed træner FB’s hold i uge 33 og 34 på forårets banefordeling inklusiv skolebaner. Først fra uge 35 påbegyndes den nye banefordeling. Begge kan ses her.

Fra fredag den 16. august, vil den nye nummerering af banerne være gældende. Dvs. at den nuværende kunstbane 4 foran vores klubhus, bliver til bane 1, den nuværende kunstbane 5, bliver til bane 2, den nuværende kunstbane 1 bliver til bane 3 osv. I ovenstående link, kan den nye baneoversigt ligeledes ses.

De 6 nye baner vil blive udstyret med samme målpakke, som har været standard på de hidtidige kunstgræsbaner, hvorfor der på hver bane er:
4 stk. 3-mandsmål
8 stk. 5-mandsmål
4 stk. 7-mandsmål
2 stk. 11-mandsmål
Alle mål vil, ligesom på de øvrige baner, blive farvemarkeret og målene må KUN benyttes på den baner de hører til - ligesom ALLE 3- og 5-mandsmål efter brug, skal placeres som anvist uden for banen.

Selvom alle 6 baner ikke bliver fuldt færdige til fredag den 16. august, så er det alligevel besluttet, at det nye skybrudssikrings- og kunstgræsanlæg officielt indvies denne dag, kl. 15.00.
Invitation til indvielsen, udsendes snarest til alle klubbens trænere og ledere, så der kommer et stort fremmøde når snoren klippes af borgmester Simon Aggesen (C) til det der formentlig - er verdens største sammenhængende kunstgræsanlæg.