Menu

Nyhedsbrev om kommende genhusning

image
Martin Busk
23. november 2019 kl. 10:58
Vi flytter den 31. december

 

 

Nyhedsbrev til FB’s medlemmer
Til samtlige medlemmer, pårørende og trænere/ledere.
Til nytår skal vi flytte. Det er jo lige om lidt. I første omgang flytter vi til midlertidige faciliteter, inden vi i efteråret 2021, flytter ind i et spritnyt klubhus.
Baggrund:
Det nye klubhus bliver som en del af Generationernes Frederiksberg, et helt nyt bykvarter i grænselandet mellem det gamle og det nye Frederiksberg, der erstatter det eksisterende plejehjem Ingeborggården og vores nuværende klubhus.
Det vundne konkurrenceforslag drager inspiration fra det historiske Frederiksberg med smukke bygninger og elegante grønne frirum koblet med et mere dynamisk byrumsdesign.
Med hjælp af en rendegraver markerede borgmester i Frederiksberg Kommune, Simon Aggesen, fredag den 1. november, det første spadestik til Generationernes Frederiksberg.
Generationernes Frederiksberg omfatter 18.300 kvm og danner rammen om en lille ny bydel, hvor generationer mødes på tværs, og hvor senior- og fritidsliv lever og folder sig ud under samme tag. 
Projektet omfatter foruden Plejecenteret Ingeborggården med 200 nye plejeboliger, til at danne rammer for træning og nye faciliteter til Frederiksberg Boldklub, en café, nye lokale byrum og et nyt sportsbånd. Dette sportsbånd rundt om, sikrer lige adgang for cyklister og fodgængere, områdets skolebørn, fodboldklubbens mange brugere, legende småbørn, ældre borgere og alle herimellem.
Generationernes Frederiksberg er et samarbejde mellem G.V.L Entreprise, Rubow Arkitekter, BBP Arkitekter og Dominia, som vandt totalentreprisen sidste sensommer. 
Det nye plejehjem og klubhus, som opføres af Frederiksberg Kommune og FB Fonden, erstatter 100 utidssvarende plejeboliger, der nedrives på grunden samt et ikke-tidssvarende klubhus fra 1995.
Ved at integrere et nyt klubhus til Frederiksberg Boldklub, skabes muligheden for at etablere en række mere udadvendte servicetilbud, der ligeledes kan bruges af stedets forskellige brugere henover døgnet og være med til at skabe en højere grad af aktivitet og fællesskab på tværs af generationer.
Det er ambitionen, at byggeriet opnår DGNB Guld-certificering. 
Byggearbejdet foregår i flere etaper, hvor FB’s nye hus er med i den første etape der forventes at stå færdigt i efteråret 2021, mens det samlede byggeri forventes at stå klar til indvielse i starten af 2024.
Herunder følger de vigtigste ingredienser omkring vores kommende flytning.
Nyhedsbrev og kontakt:
Det er vores ambition med dette nyheds- og informationsbrev, at alle vores medlemmer kommer til at være grundigt informeret om hvad der kommer til at ske fra nu af.
Har man efterfølgende yderligere spørgsmål kan man kontakte FB’s projektleder Morten Høgsdal på mh@frederiksberg-boldklub.dk eller FB’s daglige leder Martin Busk på mb@frederiksberg-boldklub.dk
Den 31. december skal vi være ude af vores nuværende klubhus, hvilket betyder at vi fra den 1. januar 2020 skal bo i et nyt og midlertidigt klubhus.
Lokation på midlertidigt klubhus:
Vi skal bo på Parkeringspladsen mellem Frederiksberg Hallerne og vores egen nuværende cykelparkeringsplads. Her er der blevet opstillet i alt 11 pavilloner.
Materialer og konstruktioner:
Konstruktioner: Pavilloner konstrueres så de opfylder gældende lovgivning. Pavilloner etableres således, at der er sikret mod rotter.
Udvendigt: Beklædningen opfylder brandkrav. Males Ral 6009. Dør-og vinduespartierne er Ral 6009 udvendig og hvide indvendig. Vinduesglas til toilet, bad- og omklædningsrum er matteret.
Indvendigt: Indvendige vægge fremstår hvide. Lofter hvide. Gulvbelægning er linoleum og i vådrum er det vinyl (uden pvc). Alle døre er uden bundstykker, men med lydtætninger mod gulv. Der leveres dørstop ved alle døre.
Inventar: Lyse rullegardiner monteres i kontor, møderum og fællesrum (cafélokale)
Opbygning af midlertidigt klubhus:
Stueplan:
Omklædning 1 (tættest på cykel P-plads)
Omklædning 2
Omklædning 3 (allokeres til 1. DS mandage og onsdage samt til 1. og 2. HS tirsdage og torsdage)
Vaske- og boldrum (tættest på Hallerne)
1 sal:
Venstre side (ud mod banerne):
Mødelokale (kan todeles med foldevæg)
Kontor med to arbejdsstationer
Højre side (ud mod Jens Jessens Vej):
Boldrum (børne- og ungdomshold)
For enden (på tværs som i stueetagen):
Omklædning 4
2 sal:
Tagterrasse
Caféområde (kan todeles med foldevæg)
Udskænknings- og anretterkøkken
Lager- og rengøringsrum
Arkivrum
Toilet
Adgangsveje:
Man går ind fra Jens Jessens Vej, lige før den bliver til Troels Lunds Vej. Man går op af trappen på 1. sal for at komme til sine bolde eller på kontoret. Man går en tand yderligere op for at komme i caféen. Man kommer til omklædningsrummene via en gangbro på venstre side (lige op mod hegnet til vores nuværende cykelparkeringsplads).
Adgang til banerne:
Der fjernes et eller to elementer, af det grønne hegn ind mod bane 1, således at det bliver indgangen til banerne.
Cykelparkering:
Der etableres cykelparkeringspladser via stativer op mod huset ud mod Jens Jessens Vej. Cykler der stilles op ad huset vil blive fjernet med det samme. Derudover henvises til Frederiksberg Hallernes cykel-p-pladser.
Beskrivelse af omklædningsrum:
Der bliver plads til 18 personer i hvert omklædningsrum. Der opstilles bænke og knager til 18 personer. Derudover er der et toiletrum med et afdækket brusebad, et toilet, en håndvask, et spejl, toiletrulleholder, sæbedispenser og affaldskurv. Endvidere et bruseområde bagerst (ud mod Jens Jessens Vej) med 3 brusere. Brusere etableres med tryk og en fast temperatur. Det er sikret, at der ikke er indblik til omklædningsrummet udefra.
Adgangsforhold til boldrum samt omklædning:
Låsene indstilles således, at alle trænere skal/kan benytte den standardnøgle de i forvejen har til vores nuværende hus, til at komme ind i omklædningsrum og ind på 1. sal. Hoveddøren på 1. sal samt døren til vaske- og boldrummet i stueplan, vil desuden bestå af en forbikobler, hvor den skal stilles over på grøn fra rød farve, for at slå alarmen fra, før man kan låse selve døren op. Døren til boldrummet på 1. sal vil altid være ulåst.
Beskrivelse af vaske- og boldrum i stueplan:
Her vil der blive etableret 5 højskabe. Disse er til klubbens hold på vaskeordning, nemlig 1. Damesenior samt 1. og 2. Herresenior.
Derudover etableres boldskabe i træ til åbne seniorhold samt til opbevaring af øvrige remedier.
Vores nuværende 3 vaskemaskiner og 3 tørretumblere flyttes med og etableres for enden i dette rum ud mod Jens Jessens Vej på en sokkel. Der vil blive etableret et bord til at lægge tøj sammen på. Derudover vil der blive etableret skabe til rengøringsartikler samt lager til klubbens øvrige ting, såsom tøj, bolde, øvrigt udstyr.
Beskrivelse af 1. sal:
Mødelokalet vil være til op til 10 personer. Dette vil fortrinsvis blive benyttet til bestyrelsesmøder og udvalgsmøder. Mødelokalet er inklusiv en foldevæg, hvilket betyder, at mandage og onsdage allokeres et træner-samtalerum til 1. Damesenior-trænerteamet og til 1. og 2. Herresenior-trænerteamet tirsdage og torsdage, dog kun når der ikke er andre møder der kræver hele rummet. På den anden side af foldevæggen vil rummet blive allokeret til møder med trænere og øvrige interessenter for klubbens ansatte/sportslige ledelse, udvalg og bestyrelse.
Kontoret får to arbejdsstationer samt reoler og printer/scanner og kopimaskine. Derudover er der sparsomt med plads på kontoret, hvor der med i alt 6 ansatte i boldklubben, til tider vil være run på.
Boldrum på 1. sal:
De kommende små 2 år, er det for langt de fleste af vores hold, slut med boldskabe i træ.
Boldskabe: Vi har bestilt 26 boldskabe hjem i galvaniseret stål. De kommer til at stå i boldrummet på 1. sal. Hvert boldskab har plads til 72 fodbolde i størrelse 3 og 4, eller 60 fodbolde i størrelse 5. Dermed har hver række plads til enten 12 eller 10 fodbolde alt efter boldstørrelse. Hver låge bliver monteret med en hængelås med en unik kode som trænerne får udleveret. I tilfælde af, at de ændrer kode, kappes hængelåsen og man får ikke en ny, hvilket betyder åben række. Materialefolkene, skal kunne komme i dem, via den unikke kode.
Hvert børne- og ungdomshold får to rækker at råde over. Dvs. med plads til op til 24 eller 20 bolde, alt efter hvilken boldstørrelse man spiller med.
Det betyder også, at vores trænere forud for hver træning og efter hver træning skal have boldene i og ud af boldnettene, altså fx. efter endt træning skal man tage boldene ud af nettet og lægge dem på plads i de to rækker man får til rådighed i selve boldskabene. Det tager lidt ekstra tid. Det er dermed slut med i de kommende små 2 år, bare at stange et net med bolde ind i et skab.
Derudover får hvert lukket seniorhold en enkelt række med plads til op til 10 bolde.
Der er i disse boldskabe, ikke er plads til boldnet, kegler og overtræksveste. Disse kommer i stedet til at hænge i rummet, sandsynligvis på indkøbte kabellåse ligeledes med en unik kode på.
Tasker med kamptøj, drikkedunke, taktiktavler og hvad man ellers er vant til at have i sine boldskabe, kan man ikke længere opbevare hos os (hvilket i øvrigt heller aldrig har været meningen).
De åbne senior 11-mandshold skal være i boldrummet i stueplan, hvor der installeres træskabe.
I en længere periode på op til 2 år, med begrænset pladsmuligheder, har vi vurderet, at dette er bedste løsning for vores mange hold, men det bliver trængt og alle bedes indstille sig på at det er sådan det er.
Kompressor til at pumpe bolde:
Denne vil stå i boldrummet i stueplan. Derfor skal de fleste hold hente bolde på 1. sal men pumpe boldene i stueplan.
Beskrivelse af 2. sal:
Her vil der i cafélokalet være plads til mellem 30 og 40 personer. Man møder dette lokale når man kommer op på 2. sal og går ind via tagterrassen. Dette cafélokale kan opdeles via en foldevæg. Bag den foldevæg kan man afholde et forældre- eller spillermøde, mod booking heraf. Taktikmøder foregår altid i omklædningsrum.
For enden til venstre i cafélokalet ud mod banerne, er der en luge på 1,2x1,2 meter, hvorfra der sælges de samme billige produkter (kaffe, te, sodavand, øl, slik, chips, toast, franske hotdogs, is osv.) som der sælges i den nuværende café. Der er etableret anretter-køkken bagved lugen, med køleskab, komfur/emhætte, opvaskemaskine mv. Pia Bloch Rasmussen, fortsætter som ansat i selve caféen.
For enden midtfor af cafélokalet er der et toilet samt et arkivrum.
For enden til højre i cafélokalet ud mod Jens Jessens Vej, er der et lagerrum med blandt andet kummefryser. Dette rum fungerer ligeledes som rengøringsrum.
Fodboldstøvler i cafélokalet er naturligvis - og som i dag - strengt forbudt.
Tagterrassen er efter lovene, lavet med rækværk på 1,30 meter. Her kommer der alene overdækning på i form af markise/sejl/store parasoller. Der vil stå enten borde-bænke fra vores nuværende terrasse eller der vil blive indkøbt havemøbler.
Vandpost:
Etableres mellem omklædning 2 og 3. Der vil være to haner. Man kan også fylde vanddunke i selve omklædningsrummene.
Skraldespande og askebægere:
Disse ophænges foran omklædningsrum i stueplan.
Netværk:
Der etableres trådløst IT-system. Accespoint og modem. Dette installeres på kontoret på 1. sal. Der sørges for, at der forlænges netværk til 2. sal også, således at tv og dankort-terminal fungerer efter hensigten.
Overflytning af bolde og udstyr fra nuværende til midlertidigt klubhus:
Dette skal ske i forbindelse med holdenes sidste træning før jul. (Nærmere meddelelse følger til trænerne/de holdansvarlige).
Affald:
Vi skal benytte Frederiksberg Hallernes container-affaldsrum længere henne på P-pladsen. Her er der åbent døgnet rundt, så der er ingen undskyldninger for ikke at smide ens affald ud. Der er sortering af affald efter gældende miljøregler.
Hjertestarter:
Klubbens hjertestarter kommer til at hænge på murens facade lige før trappen.
Banner:
Der vil blive ophængt et stort rundt FB logo-banner på muren ud mod Jens Jessens Vej på pavillon-elementet nærmest trappen. Derudover vil der blive ophængt et endnu større baner på 6x4 meter på endegavlen mod Hallerne, hvor der foruden vores logo og billeder af det kommende klubhus vil stå med tekst: “Her bor Frederiksberg Boldklub - mens vi venter på vores nye klubhus”.
Farvel til nuværende klubhus:
Sidste åbningsdag i caféen og dermed i det nuværende klubhus er onsdag den 18. december
Overdragelse af midlertidigt klubhus:
Vi får overdraget nøglerne mandag den 2. december fra kl. 14.30. Herefter kommer en periode på op til 14 dage, hvor vi flytter løbende. Her er i denne periode - kun adgang for ansatte, bestyrelse og udvalgsmedlemmer, flyttefolk, både frivillige flyttefolk samt flyttefirma.
Alle hold og dermed også trænerne/de holdansvarlige, tager først det nye midlertidige klubhus i brug (med undtagelse af flytning af bolde og udstyr) - fra mandag den 6. januar 2020, altså lige efter nytår.
Housewarming:
Bestyrelsen inviterer til Housewarming fredag den 24. januar kl. 16.00 til 18.00, hvor vi er værter med lidt forplejning og hvor man kan komme og se de nye forhold.
Gratis kaffe og kakao i januar måned:
Vi har besluttet at alle medlemmer og medlemmers forældre i januar måned kan få gratis varm kakao, kaffe eller te i cafélokalet oppe hos Pia på 1. sal.
OBS! For alle vores hold gælder det dog således, at der er tale om én kop kakao pr. træningsdag og at det kun for vores børne- og ungdomshold sker, ved at trænerne er med spillerne oppe for at få det skænket op og dermed også være Pia behjælpelig. Man har ligeledes til opgave at sørge for, at spillerne ikke sidder der i flere timer og efterspørger mere kakao, da pladsen som nævnt, er trang og der skal være plads til alle.
Vilkår:
Man siger, at det skal være lidt skidt, før det hele bliver godt. Vi skal alle være klar over, at vi i den kommende periode på op til 2 år, køber ind på nogle vilkår vi ikke er vant til. Vi går fra cirka 600 kvm, ned til et samlet grundareal på 12 x 9 kvm - og dermed i alt 108 kvm.
I højere grad end nogensinde før, skal vi alle værne om hinanden og udvise forståelse for situationen. En genhusning giver altid udfordringer og det er aldrig det sjoveste. Det er nødvendigt at alle medvirker til at udvise respekt og forståelse for alle ovenstående parametre og tager hverdagen i såkaldt stiv arm. Husk, at det vigtigste fortsat er fodboldproduktet på banerne.
Officiel Facebookside:
Generationernes By har fået sin egen Facebookside og det vil være stedet hvor de primære oplysninger om både genhusning og det kommende nye klubhus, bliver slået op.
Man kan finde den her - giv den et follow:
https://m.facebook.com/generationernesby
Forbehold:
Alt ovenstående i dette nyhedsbrev er med forbehold for både det ene, andet og tredje. Der kan sagtens komme kontrameldinger på noget af det og sker det, bliver I medlemmer de første til at modtage besked herom.
Mange flyttehilsner fra
FB’s bestyrelse
Luk