FB var vært på Fælles-Fredag

Martin Busk
06. maj 2024 kl. 08:02
Flere piger til fodbold

FB var værtsklub på Fælles-Fredag for piger
Når man, før der fløjtes op til en gang fællestrænig, ser en pige iført en FA 2000-trøje, have en pige, iført en FB-trøje, siddende på sine skuldre, mens der grines og pjattes, så ved man bare, at man allerede er nået langt ...
Der var på forhånd lovet sol og sommer, da vores tredje ’Fælles-Fredag’ under det fælles pigeprojekt om flere piger til fodbold, mellem KB Fodbold, FA 2000 og FB samt DGI Storkøbenhavn, forleden blev afviklet.
Denne gang var vi selv værtsklub og vi fik afviklet en yderst succesfuld træning for over 40 fremmødte piger på U7-U10 fra de tre klubber samt ikke mindst medbragte veninder. Det var vores to dygtige segmentledere Jacob Christensen og Mike Kirkegaard Friang der forestod selve træningen akkompagneret af Catharina Kristiansen, Alex Puggard og Mikkel Haar ved de opsatte øvelsesstationer.
Efterfølgende bød projektet på en gratis gang aftensmad og drikke til alle deltagende piger oppe i Café 1912, hvor spaghetti bolognese blev langet over disken i hobetal, da næsten alle forældre ved siden af valgte at tilkøbe. Her var der liv og glade dage både indenfor og ude på terrassen i solen. Kæmpe tak fra vores Food, House - & Event-manager Christian Kjærgaard til Bodil Allesen-Holm, en af af projektets ressourcepersoner, for sublim assistance i køkkenet og bag disken.
Projektet er støttet af for Bevæg Dig For Livet - Frederiksberg Kommune og Frederiksbergfonden 🤩🙏🏻
Fælles-Fredag holder nu en kort pause, grundet Kr. Himmelfarts- og Pinseferie. De næste tre fredage hvor der trænes, er for U5-U8 piger med veninder, og det bliver med KB som vært den 24. maj, med FA 2000 som vært den 7. juni og så afrunder FB igen før sommerferien, den 14. juni. Indimellem deltager vi ved FRB DAGENE på Solbjerg Plads, fredag den 31. maj.