FB har ansat en ny studentermedhjælper

01. februar 2019 kl. 13:54
Velkommen til ny medarbejder

Studentermedhjælper ansat
Frederiksberg Boldklub har ansat en ny studentermedhjælper pr. 1. februar 2019 og valget er faldet på den 21 årige Aleksander Lundsted Hansen.
Aleksander har selv været aktivt medlem i FB i 13 år fra 2002-2015 og har selv haft stor glæde af at kunne repræsentere først 97-gul i børneafdelingen og senere hen 1. holdet på samme årgang. Dermed har han et godt kendskab til både FB og strukturen indenfor børnefodbolden.
For det er lige netop omkring børneafdelingen, at Aleksander får sine primære arbejdsopgaver:
-Over de seneste 5-6 år er presset på vores ventelister steget markant og vi må bare erkende, at en sådan kerneopgave ikke skal ligge hos en frivillig, men hos en der aflønnes for det, siger daglig leder Martin Busk, om den kommende ansættelse.
-I bestyrelsen har vi vurderet behovet for konkret at arbejde med vores ventelister, vores medlemsflow og vores opstart af både nye og dermed flere børnehold, siger formand Henrik Amdi Madsen og fortsætter:
-Derfor har det været helt naturligt for os, at finde økonomiske midler til at oprette en decideret ventelisteadministration, hvor Aleksanders fornemmeste opgave fra dag et, bliver at sørge for medlemsflowet, således at når et medlem melder sig ud, så står der et nyt medlem ved næste den næste træning. Endvidere skal han oprette flere børnehold på alle årgange, med alt hvad det indebærer lige fra at rekruttere forældretrænere, introducere dem til trænerhvervet, facilitere selve opstarten og indkalde børnene der skal spille på holdene.
Det er en del af FB’s målsætning at blive flere medlemmer og dermed bakke op om både DBU’s og Frederiksberg Kommunes ønske om at flere skal spille fodbold. Der findes cirka 327.000 fodboldspillere i Danmark, hvilket dermed suverænt er landets mest populære foreningsidræt. DBU’s bestyrelse har et strategisk mål om 450.000 medlemmer i de danske fodboldklubber inden 2025.
Målet er en del af Frederiksberg Kommune, Frederiksberg Idræts-Union (FIU), DGI og DIF’s vision ’Bevæg dig for livet’, som FB i forvejen bidrager kraftigt til, blandt andet via Tumlingebold for de helt små, samt Fodbold Fitness for kvinder og fodbold for modne mænd med sygdomme. Her er det et mål at få 9.500 flere idrætsaktive Frederiksbergborgere og de 5.000 flere medlemmer skal komme i de nuværende og kommende idrætsforeninger på Frederiksberg.
-Det er et perfekt område for os at bakke op om, siger Martin Busk.
-Er der nogen der er lede ved og kede af, at vi har så mange børn stående på ventelister, så er det os selv. Vi så allerhelst, at alle børn kunne spille fodbold, men sandheden er i en så tæt befolket kommune som Frederiksberg, at der er for mange børn i forhold til hvad vi har plads til og ofte også ressourcer til.
-Når vi nu prioriterer at ansætte en medarbejder i 10 timer om ugen udelukkende til det formal, så synes vi at vi er godt på vej. Der er en enorm omsætning af børnemedlemmer hvert år. Det er kun naturligt, fordi børn og for den sags skyld også forældre, godt kan lide at ‘shoppe lidt rundt’ og afprøve forskellige idrætsgrene og aktiviteter. Men med fuld fokus på omsætningen og flere ressourcer til målrettet at etablere nye børnehold, så satser vi kraftigt på at nedbringe vores ventelister, slutter Martin Busk.
FB har dags dato mere end 350 børn i alderen 0-12 år på ventelisterne.
Aleksander Lundsted Hansen, der til daglig studerer Engelsk- og organisationskommunikation på CBS og skal efter sin bachelor direkte videre på kandidatuddannelsen, påbegynder arbejdet mandag den 4. februar og bestyrelsen byder ham et stort velkommen til hovedstadens bedste fodboldklub.