Ny studentermedhjælper ansat

21. september 2022 kl. 09:23
Administrationen styrkes

Ny studentermedhjælper ansat
Det er nu 21 dage siden at transfervinduet lukkede, men ind på en fri transfer har Frederiksberg Boldklub fået ansat en ny studentermedhjælper som afløser for Aleksander Lundsted Hansen, der efter 3 ½ års flot indsats for FB, havde sidste arbejdsdag ved udgangen af august måned.
Fra og med uge 38, har vi fået ansat en ny studentermedhjælper, der primært skal arbejde i vores store børneafdeling med håndtering af ventelister, indkaldelse af nye spillere til børnehold, oprettelse af nye børnehold, kommunikation med forældre og forældretrænere, introsamtaler med nye trænere, generel medlemshåndtering og en række øvrige administrative opgaver.
Der er tale om Thobias Lisby Hermannsen, der i forvejen kender en del til FB, eftersom han i sommeren 2021 kom til klubben som spiller på 2. Herresenior og er netop denne sommer rykket videre op i 1. Herresenior-truppen.
Han var den absolut stærkeste kandidat af de ansøgninger og ansøgere der var indkommet.
Thobias stammer - i øvrigt ligesom FB’s børnechef Mikael Bonde - fra Lemvig, og er netop fyldt 24 år.
Thobias læser journalistik og International Studies på RUC, hvor han stadig mangler 2 år på sin bachelor og planen er at han efterfølgende tager kandidaten, dog med praktik i andet år, hvilket samlet set betyder, at Thobias kan være ansat i FB over de kommende 3 års tid.
Thobias er foreningsmand med aktive forældre i den lokale fodboldklub GNIF (Gudum Nissum IF) og har tidligere været frivillig fodboldtræner, ligesom han også besidder DBU’s B1-uddannelse.
Han blev student fra Lemvig Gymnasium i juni 2018 og drog efterfølgende på Idrætshøjskole i Århus, inden han sidste sommer flyttede til hovedstaden, hvor han bor på Islands Brygge.
Thobias Lisby Hermannsen er blevet ansat på 10 timer om ugen og vi byder ham et stort velkommen til klubben som en del af administrationen.