FB får besøg af H. M. Dronningen

27. juni 2022 kl. 12:29
Fornemt besøg den 1/9-22

FB får besøg af H. M. Dronningen

Hvad kun ganske få har haft kendskab til er nu officielt. Frederiksberg Boldklub får besøg af Hendes Majestæt Dronning Margrethe II af Danmark, når hun gæster vores nye klubhus kombineret med plejehjemmet Ingeborggården i Generationernes By.
Det sker i forbindelse med Dronningens sommertogt, hvor hun for første gang på et af disse, besøger Frederiksberg, torsdag den 1. september 2022.
FB's formand Henrik Amdi Madsen udtaler:
-Vi glæder os meget til at få besøg af H. M. Dronningen og vi er glade for at Frederiksberg Kommune har fundet vores fælles nye klubhusprojekt sammen med Plejehjemmet Ingeborggården så spændende og interessant, at de også synes at det for Dronningen er værd, at aflægge os et besøg. Vi ser frem til at hilse på Hendes Majestæt, når hun ankommer sammen med Gardehusarregimentets Hesteskadron. Det bliver endnu en stor dag i FB’s fantastiske historie, når vi kan fremvise Danmarks måske smukkeste klubhus for hele Danmarks Dronning.
Pressemeddelelse fra Frederiksberg Kommune:
Frederiksberg er klar til at fejre H. M. Dronningen
Sommertogtet på Frederiksberg den 1. september byder på et spændende besøgsprogram og en folkelig fejring af Majestæten
Som del af årets sommertogtsbesøg gæster Hendes Majestæt Dronningen Frederiksberg, torsdag den 1. september.
Programmet er nu klar og byder blandt andet på karetture eskorteret af Gardehusarregimentets Hesteskadron og en række besøg med fokus på bæredygtighed, kultur, mangfoldighed og fællesskaber fordelt ud over hele Frederiksberg.
Borgmester Michael Vindfeldt (S) glæder sig;
Vi glæder os over, at Dronningen for første gang ankommer til Frederiksberg som del af sommertogsbesøgene. Dronningen kan se frem til et spændende og mangfoldigt program, hvor hun vil møde en række spændende mennesker fra mange forskellige dele af byen – fra det klassiske centrale Frederiksberg til det vestlige og nordlige Frederiksberg, som er i rivende udvikling. Hele Frederiksberg er indbudt til folkefest, når Dronningen kommer, og det bliver en festdag for Frederiksberg-borgere i alle aldre,” siger Michael Vindfeldt.
Programoversigt:
Sommertogtbesøget finder sted torsdag den 1. september, hvor Dronningen ankommer til Frederiksberg Rådhus. Her modtages Dronningen af blandt andre borgmester Michael Vindfeldt og en festklædt by.

Torsdag den 1. september byder også på følgende programpunkter for Dronningen:
  • Karetture gennem Frederiksberg – kareten eskorteres af Garderhusarregimentets Hesteskadron med mere end 50 heste
  • Besøg i skolehaverne ’Haver til Maver’ i Frederiksberg Have
  • Frokost på Frederiksberg Slot
  • Besøg på Ingeborggården plejecenter og Frederiksberg Boldklubs klubhus i Generationernes By
  • Overvære afsløring af statue på Betty Nansens Plads og besøg på botilbuddet Betty
  • Besøg i Væksthuset - Aveny-T’s nye scene for ungdomsteater
  • Besøg i det iværksætterbårne kulturhus URBAN 13 under Bispeengbuen
  • Reception på Kongeskibet Dannebrog
Der åbnes for presseakkreditering i august måned.
Yderligere oplysninger:
Kontakt til borgmester Michael Vindfeldt gennem kommunikations- og formidlingschef Mark Thorsen, telefon 28 98 20 74 eller via presse@frederiksberg.dk