FB er med i stort tysk fodboldmagasin

03. juni 2021 kl. 09:33
To siders artikel om FB

FB medvirker i stort tysk fodboldmagasin

Det tyske fodboldmagasin 'Fussballtraining', der er et betalingsmagasin, har forud for sommerens EM slutrunde, der begynder lige om lidt, kontaktet DBU København, fordi de har ønsket, i samarbejde med det tyske fodboldforbund DFB, at skrive noget om fodbolden i København forud for EM og Danmark i Gruppe B.

Her har de peget på FB, Nørrebro United og BK Skjold, som de så har udvalgt til at udbedre kendskabet til både selve klubben, dens træningsmetoder og træningsøvelser - og magasinet med artiklen på i alt ti sider om dansk fodbold, udkom i tirsdags den 1. juni, hvor FB er beskrevet på to af dem.

Det er vores Head of Coaching Jacob Christensen bidraget med de metodikker og koncepter der trænes efter på ungdomssiden i FB og omtalen kan læses her

Beskrivelse fra magasinet www.fussballtraining.com:

Gruppe B (Dänemark): Die DBU Kopenhagen plant eine Neugestaltung des Kinderfußballs. Ein sehr interessantes Projekt, zumal die Vereinslandschaft in der Hauptstadt von Dänemark sehr heterogen und vielfältig ist. Um das ganze Spektrum des Kopenhagener Vereinsfußballs abzubilden, stellen wir drei Klubs vor, die ganz unterschiedliche Ansätze verfolgen: Hier die Talententwickler von Boldklubben Skjold, dort das überwiegend sozial und integrativ arbeitende Nørrebro United – und mit Frederiksberg Boldklub einen Verein, der im vergangenen Jahr sogar den UEFA-Grassroots Award gewinnen konnte.