1. HS: Vigerslev-optakt og interview

09. juni 2022 kl. 11:06
Interview med fyssen

Optakt: Interview med den fys-studerende
Lørdag eftermiddag venter sæsonens sidste KS-kamp for FB’s førstehold, når man hjemme på Frederiksberg Stadion klokken 15.30 tager imod Vigerslev Boldklub.
Vi bringer her forårets sidste optaktsinterview og denne gang er det med den tidligere Slagelse-spiller i form af den 24-årige Daniel Alstrup Shacham.
Daniel, du har tidligere gjort dig på højere niveau i divisionerne, men kom til FB inden denne sæson. Vil du sætte nogle ord på hvorfor du er endt i FB og lidt om din karriere indtil nu?
-Ja selvfølgelig vil jeg det. Jeg har haft min fodboldopvækst i Slagelse B&I. Da tiden kom til at skulle overgå fra ungdoms- til seniorfodbold, gjorde jeg min debut på Slagelses daværende Sjællandseriehold, og var faktisk med til at rykke holdet hele vejen op i 2. division. Jeg er efterfølgende begyndt at studere til fysioterapeut i København, og havde igennem gode kollegaer, hørt meget godt om niveauet i FB, og valgte så at give det et skud, hvilket jeg indtil videre har været yderst tilfreds med. Jeg er blevet taget utroligt godt imod af alle på holdet, og det har jeg virkelig været glad for. Jeg har et godt forhold til alle i truppen og jeg stortrives. Jeg har knyttet stærke bånd til Tobias Hart og Trulle (Jonas Juul Truelsen, red.) som jeg har det rigtig godt med. Især Tobias er med til at holde mig skarp, hvor jeg får mange udfordringer i vores løbedueller.
For os der har fulgt med på sidelinjen er det tydeligt at du har en enorm fart og god teknik, ligesom du er anvendelig på flere forskellige positioner, som indbefatter både back-positioner og den centrale midtbane. Hvilken position foretrækker du egentlig, og hvor føler du selv, at du er bedst?
-Jeg har helt klart nydt en mere offensiv position på den centrale midtbane, hvor jeg kan angribe modstanderens felt med afslutninger fra distancen. Jeg ser dog mig selv som en mere eksplosiv og dynamisk spiller. Derfor foretrækker jeg også helt klart at spille højre back, hvor jeg kan udnytte min fart og mit skud til at komme højt op på banen og være afgørende, men selvfølgelig med det defensive arbejde i baghovedet.
Som hold har I haft en glimrende sæson og ender på 3.plads, lige udenfor play-off plads. Hvordan har din oplevelse været af sæsonen helt generelt? Og hvordan er fornemmelsen forud for næste sæson?
-Jeg synes vi slutter sæsonen af med en rigtig god mavefornemmelse. Vi har en bred og utrolig kompetent trup af spillere, som er dygtig nok til at være med helt oppe i toppen af KS. Vi har spillet nogle udmærkede kampe i løbet af sæsonen, men har haft lidt problemer i forskellige situationer. Så vi ved godt hvor det er vi skal forbedre os, så vi kan stå endnu stærkere til næste sæson og forhåbentligt slutte på en endnu højere placering end i år.
Til sidst, I møder Vigerslev Boldklub på Frederiksberg Stadion på lørdag i sæsonens sidste kamp, og forhåbningen er solid opbakning i sommersolen. Men er der overhovedet mere energi tilbage i tanken?
-Ja, helt klart. Vi har jo heldigvis en meget bred trup og derfor har der været plads til restitution, når det har været nødvendigt. Så energi har vi masser af. Vi går ind til kampen med medvind og en rigtig god fornemmelse, hvor vi vil gøre alt for at få de sidste tre point i hus.