Praktikant søges

07. september 2023 kl. 11:34
Sports Management

Sports Management Praktikant søges til Frederiksberg Boldklub

Vil du være med til at styrke kommunikationen, fremme kreativiteten og øge aktiviteterne i en af Danmarks mest hæderkronede fodboldklubber? Så bliv en del af Frederiksberg Boldklubs voksende team og tag skridtet mod en spændende karriere inden for sport og fodbold hos en klub, der brænder for sociale aktiviteter, fodboldudvikling og nyskabende projekter.

Vi søger en engageret Sports Management Praktikant til at spille en central rolle i klubbens sports- og kommunikationsteam. Her vil du have mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for webdesign, IT, sociale medier, journalistik, sport, events og business.

Du bliver en integreret del af et team, der arbejder på tværs af platforme og afdelinger i et uformelt miljø præget af mangfoldighed.

Vi er passionerede om fodbold, men vores arbejde strækker sig også bredt inden for samfundet, kommunikation, markedsføring og kommercielle initiativer. Fx er vores spritnye klubhus bygget sammen med et plejehjem og en del af det visionære projekt Generationernes Frederiksberg, som arbejder på at øge sammenhængskraften mellem generationerne.

Som praktikant skal du arbejde med følgende:

• Udvikling af FB's strategiske fortælling
  • Skabe indhold til FB's sociale medieplatforme. (Vi har over 5.200 følgere)
  • Strategisk og operationel deltagelse i FB's interne og eksterne kommunikation på hjemmeside, infoskærme, nyhedsbreve osv.
  • Udarbejdelse at interne & eksterne analyser ift. virksomhed, økonomi, organisation mm.
  • Udvikling og forbedring af hjemmesiden
  • Ad hoc-opgaver inden for kommunikation, markedsføring og kommercielle initiativer
  • Planlægning og projektledelse af FB-aktiviteter, arrangementer, kampe og stævner
  • Udvikling af indtægtsmuligheder f.eks. fundraising

Forventninger til dig:

• Du er i gang med en relevant uddannelse inden for sports management, markedsføring, medieproduktion, kommunikation eller journalistik. Andre uddannelsesmæssige baggrunde kan også være interessante, hvis du mener, de kan bidrage positivt til FB
  • Du har kendskab til redigering af videoindhold
  • Du brænder for at skabe indhold på tværs af vores forskellige kanaler
  • Du har flair for at udvikle koncepter og idéer til visuelt indhold
  • Du er idérig og tøver ikke med at præsentere nye tanker
  • Du tager ansvar og kan arbejde selvstændigt

Vi tilbyder dig:

• 12 ugers ulønnet praktik i en af Danmarks største fodboldklubber
  • Kontorplads på Frederiksberg
  • Arbejdscomputer og iPhone stilles til rådighed
  • Plads i en afdeling, der arbejder på tværs af hele organisationen
  • Ansvar for specifikke områder
  • Hurtig omsætning af idéer til handling
  • Rum for kreativitet og nytænkning
  • Regelmæssig sparring og opfølgning på udviklingsfronten

Arbejdstid og sted:
Vi holder til på Jens Jessens Vej, hvor du også vil have kontorplads. Fodboldkampe og aktiviteter foregår primært om eftermiddagen, aftenerne og i weekenderne. Det betyder, at visse opgaver forventes løst i den tidsrammer. Til gengæld vil du få høj grad af fleksibilitet i forhold til planlægning af arbejdstiderne, så længe opgaverne udføres tilfredsstillende.

Tiltrædelse:
Praktikperioden starter tidligst muligt og løber i 12 uger frem, med en forventet arbejdstid på 37 timer om ugen. Efter nærmere aftale tilpasses praktikforløbet i forhold til dine studieforhold.

En unik fodboldklub:
Frederiksberg Boldklub er den tredjestørste fodboldklub i Danmark, målt på medlemmer. Vi har omkring 2.250 medlemmer, tre fuldtidsansatte, fire deltidsansatte og mere end 200 frivillige. FB blev kåret som den bedste klub af DBU København i 2019 og senere samme år som Danmarks bedste klub af Dansk Boldspil-Union (DBU). I 2020 blev FB kåret som den bedste breddeklub af UEFA blandt 55 medlemslande og over 500.000 europæiske fodboldklubber. FB er endvidere udnævnt som DBU Børneklub og har for nylig opnået en stjerne i DBU’s licenssystem.

Kontakt:
For yderligere oplysninger, kontakt Malte Meier Carlsen, kommerciel og sportslig leder, på mmc@frederiksberg-boldklub.dk eller tlf. 40180898.

Vi afholder samtaler løbende, og vi opfordrer alle til at søge stillingen.