Praktikant i huset

16. januar 2024 kl. 09:52
Markedsføringsøkonom

Praktikant i 3 måneders praktikophold

I de kommende små 3 måneder, har vi en praktikant i huset, nemlig den 23-årige Mads Christensen, der læser til markedsføringsøkonom på Copenhagen Business Academy (CBA), en uddannelse han færdiggør til sommer, inden den står på professionsbacheloruddannelsen i sportsmanagement.
Som en del af denne uddannelse, skal man her på det fjerde og sidste semester igennem et fuldtids praktikforløb på 3 måneder á 37 timer pr. uge, hvor Mads altså har ansøgt om sit praktikophold via en opslået stilling i FB.
Her får han så mulighed for at bruge de kvalifikationer, som han har opnået igennem den hidtidige del uddannelsen, ligesom han vil tilegne sig nye kompetencer. Efter praktikken skal Mads så skrive et afsluttende eksamensprojekt, der gennemføres i tæt samarbejde med FB som klub, forening og virksomhed.
Via uddannelsen som markedsføringsøkonom, kvalificerer man sig efterfølgende til at kunne varetage forskellige jobs inden for f.eks. marketing, salg, medie, handel og shipping og får typisk jobs som marketingkoordinator, marketingassistent, salgskonsulent eller SoMe-manager, men her er det som nævnt planen at Mads læser videre på sportsmanagement-uddannelsen.
Mads Christensen har selv spillet fodbold siden han var helt lille og har spillet i ungdomsfodbold i Greve Fodbold, hvor han senere også var at finde på deres førstehold i Danmarksserien, inden han for et par år siden rykkede teltpælene til hovedstaden og tørner pt. ud for vores KS-konkurrenter fra Fremad Valby.
I FB skal Mads arbejde tæt sammen med den daglige ledelse og vil komme til at arbejde med tre overordnede arbejdsmålsætninger nemlig:
  • Udvikling af FB’s strategiske fortælling
  • Forøget engagementet på sociale medieplatforme forbedret hjemmeside
  • Styrkelse af partnerskaber og indtægtsmuligheder
Han vil bl.a. komme til at dykke nærmere ned i vores Instagram og TikTok-verden, udfærdige strategi for SoMe, arbejde med SEO-optimering, nyhedsbreve, podcast, video, partneraktivering- og salg, analyser, research og rapporter samt meget andet spændende stof.
Mads havde første arbejdsdag mandag den 15. januar og afslutter sit praktikophold i FB, fredag den 5. april.
Mads kan i sin tid i FB træffes på tlf. 20547498 og e-mail mc@frederiksberg-boldklub.dk
Vi glæder os til det kommende samarbejde med Mads og byder ham et stort velkommen til.