Hvorfor Christian Meinertz Jensen?

05. juli 2023 kl. 15:27
Ny cheftræner

Hvorfor lige Christian Meinertz Jensen?
Som bekendtgjort her har vi indgået en aftale med Christian Meinertz Jensen som ny cheftræner for klubbens flagskib, 1. Herresenior - en aftale der foreløbig gælder frem til udgangen af 2024.
Her kan du læse nærmere om bevæggrundene hos klubbens sportslige ledelse, for udvælgelsen af netop Meinertz som ny mand i spidsen.
Klubbens operative leder Martin Busk, har følgende syn på nyerhvervelsen:
-Jeg føler mig overbevist om at vi har fundet den helt rette mand til at stå i spidsen for vores førstehold. Christian Meinertz Jensen er først og fremmest en faglig kompetent cheftræner hvilket naturligvis har spillet ind som det absolut vigtigste, men han er også enorm likeable og et meget behageligt menneske, hvis tilgang til tingene er spot on i forhold til vores behov. Det har vi både fået bekræftet i en række behagelige og spændende samtaler med ham, men også via stærke referencer og anbefalinger fra en høj hylde.
-Vi har brug for at tage de næste skridt omkring 1. Herresenior og her kommer Christian til at spille en massiv rolle. Vi har lagt stor vægt på at få en person ind, som både besidder tydelighed, ærlighed, ligefremhed og ærgerrighed, men også har blik for mandskabspleje og besidder en pragmatisk samt realistisk tilgang til tingene. Derudover har han stor interesse i det fantastiske ungdomsarbejde der udføres i vores talentafdeling.
-Der er ingen tvivl om, at det ikke er optimalt for hverken klub, trup eller trænere, at skulle skifte ud i forbindelse med en sommerpause. Forberedelsestiden er minimal, det er direkte på og hårdt når KS starter den 12.-13. august, og en ny cheftræner får derfor ikke muligheden for indgående at arbejde med tingene og ej heller at lære spillerne gennemgående at kende, fordi tiden er knap ligesom den er ferie- og festivalramt. Processen har været hurtig, men den har også været både god og grundig. Vi har undervejs mærket at FB’s førstehold er et ganske attraktivt produkt at stå i spidsen af, for dygtige fodboldtrænere.
Sportslig og kommerciel chef Malte Meier Carlsen, er også en begejstret mand:
-Vi lagde ud med en bruttoliste på næsten 20 mulige nye cheftrænere med vidt forskellige baggrunde og fra forskellige niveauer. Nogle af dem kunne vi hurtigt sortere fra da de allerede var andetsteds, mens vi selv sorterede andre fra, ud fra den cheftræner-profilbeskrivelse vi har arbejdet efter. Feltet blev efterfølgende kogt ned til fem personer, hvor vi nåede at mødes med tre af dem, herunder Christian Meinertz Jensen, der efter nogle meget behagelige samtaler, stod tilbage som den cheftræner vi allermest kunne se som den der skal tage os med videre på rejsen.
-Det har været vigtigt at få en træner ind, der omfavner hvad FB er som klub. Vores identitet, vores spillere og den vej vi gerne vil hen. Igennem vores proces med Christian har han bare stået virkelig skarpt. Han er helt åbenlyst en faglig dygtig træner, der har prøvet en del på trænerfronten i en relativ ung alder. Han har tværgående erfaring, men vigtigst af alt er han en rigtig god fyr.
-På trods af travlheden med at finde Olcay Senoglus afløser, så synes jeg vi har været meget grundige og vi har løbende igennem de seneste tre ugers tid formået at komme i dybden og blive tydelige på hvad det er vi vil have, noget der blandt andet indebærer mere træning fremover, hvilket der også er stor opbakning til i spillertruppen. Vi synes selv vi står et sted, hvor vi - hvis truppen forbliver nogenlunde intakt, kan spille med om oprykning og kun mangler at skrue på ganske få knapper, for at nå dertil. Det bliver så Christian der sammen med det øvrige team, skal skrue og massere, så det hele forhåbentlig kan gå op i en højere enhed.
I første omgang har Christian Meinertz Jensen skrevet under på en aftale frem til den 31. december 2024, med mulighed for en forlængelse på yderligere et år.
Læs også artikel på bold.dk her
Træningen på 1. Herresenior starter op igen efter sommerpausen, tirsdag den 25. juli og spillere med KS-niveau er velkomne til at kontakte Christian Meinertz Jensen på mobil 21639896.