Foredrag: Fysisk træning

15. februar 2024 kl. 10:25
U12-U15 A-hold

Forældreforedrag om fysisk træning U12-U15 A1-hold

Som en del af det, at være licensklub under DBU, er vi forpligtet til at have fokus på fysisk træning i holdenes overordnede træning. Udover at det er et krav fra DBU, har vi i den sportslige ungdomsledelse også valgt at prioritere fysisk træning iblandt vores langsigtede strategiske målsætninger.

Det har vi valgt i takt med at vi oplever flere og flere der efterspørger mere fysisk træning, men også for at forberede børnene og de unge bedst muligt på og til et langt liv med forhåbentlig meget fodbold og bevægelse. A-holdene træner tre gange + kamp i løbet af en uge nærmest året rundt, og derfor er der et stort behov for fokus på skadesforebyggende træning ved hjælp af fysisk træning.

Vi indkalder derfor til et foredrag med Jan Vinter Jørgensen fra vores sundhedspartner ConnectFys, mandag den 26. februar kl. 17.00 til 18.00. Man kan tilmelde sig her i linket og selvom det primært har relevans for U12-U15 A1-holdenes forældre (da det er dem der hører under DBU licensen), så er øvrige forældre til spillere i vores ungdomsafdeling på pige- og drengehold ligeldes velkomne.

Foredraget afholdes i Lille Café i Café 1912 i klubhuset. Af pladshensyn har vi et behov for at vide hvor mange forældre der dukker op, for kommer der flere end der er plads til, rykker vi over til vores naboer på Plejehjemmet Ingeborggården.

Timen vil byde på et skræddersyet foredrag med Jan Vinter Jørgensen fra ConnectFys. Jan er uddannet fysioterapeut med en kandidatgrad i muskuloskeletal fysioterapi, og er til daglig tilknyttet ConnectFys på Diakonissestiftelsen og Frederiksberghallerne.

Til foredraget vil der være fokus på effekten, mulighederne og behovet for fysisk træning og hvordan vi gennem effektiv fysisk træning kan forebygge skader. Derudover vil foredraget også indeholde hvordan man som forældre bedst muligt kan understøtte spillernes fysiske sundhed i forbindelse med fodboldtræning.

Øvrige fokuspunkter i workshoppen vil blandt andet være at give redskaber til forældre i opbakning og forståelse af spillernes fysiske og skadesforebyggende træning.

Alt sammen med det formål at støtte og udvikle spillernes trivsel og succes på og udenfor banen.