Festlig dag i nåleklubben

Martin Busk
11. september 2023 kl. 11:17
Nåle-overrækkelser

Endnu en festlig dag i nåleklubben
Lørdag blev den årlige nålefest i FB's nåleklub afholdt i Café 1912 - og endnu engang blev det en festlig formiddag i gode gamle FB’eres selskab og fællesskab.
Indledningsvist bød tovholder Jørgen Andersen velkommen, inden ordet blev overladt til førsteholdets nye cheftræner Christian Meinertz Jensen, der både fortalte om sig selv, sin første tid i klubben, sit trænerteam samt ikke mindst om selve spilletruppen og hvad man kunne forvente i eftermiddagens kamp på stadion mod Hvidovre IfF.
Food, House- & Event-manager Christian Kjærgaard havde naturligvis tilberedt en lækker brunch som man gik ombord i, og efterfølgende kunne bestyrelsens Morten Høgsdal fortælle seneste nyt om det stadig nye klubhus, herunder status på udearealerne.
Endelig var det tid til overrækkelser af nåle. Denne gang var der 9 modtagere.
Følgende fik overrakt 15 års-nålen:
  • Max Wettendorff
  • Søren Naugaard
  • Erling Rask
Følgende fik overrakt 25 års-nålen:
  • Morten Høgsdal
  • Allan E. Hansen
Følgende fik overrakt 60 års-nålen:
  • Keld Gøthler
  • Frank Andreasen
  • Henrik Noer
  • Jørgen Andersen
Især er de sidste fire nåle-modtagere jo yderst bemærkelsesværdige. Tænk sig at have været medlem af den samme fodboldklub i 60 år.
Med tilføjelsen af de fire, kom Klub 60 op på i alt 11 medlemmer og er kun overgået af Klaus Hansen, der sidste år som den hidtil eneste FB’er, modtog 70 års-nålen. Hansen har her til oktober været medlem i 72 år.
Nåleklubben er med de nye tilføjelser, nu oppe på i alt 61 medlemmer.
Du kan se samtlige nåleholdere i klubben lige her
Inden turen gik mod stadion blev der som altid fortalt gamle røverhistorier og herlige anekdoter henover bordene og udenfor på terrassen i det flotte sensommervejr.