FB med 21 forårs-oprykninger

24. juni 2022 kl. 16:51
Seniorfodbold

FB med i alt 21 forårs-oprykninger

Så blev forårsturneringerne færdigspillet for alle vores mange seniorhold.
Som altid gik det bedre for nogle hold end for andre hold, men foråret har overvejende været langt mere positiv end negativ, i og med at hele 21 FB-hold på tværs af 11-mands- og 7-mands-seniorafdelingen rykkede op i den netop overståede forårssæson.

(Foto: Klaus Sletting Jensen)
Slutstillinger:
De endelige stillinger er nu gjort op for både 11-mands og 7-mandshold. (klik på 11-mands og 7-mands) - dog med forbehold for protester, manglende og fejlagtige resultater og nuværende usikkerhed omkring op- og nedrykningsberettigelse.
11-mandsrækkerne:
Aktuelt for FB’s vedkommende i 11-mandsrækkerne, betyder det blot en enkelt nedrykning, nemlig til vores lukkede 15. Herresenior, der rykkede fra Serie 3 og ned i Serie 4.
Oprykninger var der til gengæld en del af. Vores 2. Herresenior rykkede fra Serie 2 og op i Serie 1. Vores 4. og 5. Herresenior rykkede begge op i Serie 4 fra Serie 5. Vores 3. Herresenior formåede at blive i Serie 2. Alt i alt en fantastisk præstation af de åbne seniorhold.
Iblandt de lukkede 11-mandshold var der - målt på stillingerne - to oprykninger fra Serie 3 til Serie 2, nemlig vores 16. Herresenior og vores 17. Herresenior. Grundet DBU Københavns regel om at der kun må være to hold fra samme klub i Serie 2, så går det desværre ud over 17. Herresenior, der dermed ikke kan rykke op, da deres pointtal var færre i deres pulje, end hvad 16. Herreseniors var i deres.
Fra Serie 4 og op i Serie 3, rykkede vores 21. Herresenior.
Fra Serie 5 og op i Serie 4, rykkede foruden de åbne 4. og 5. Herresenior, også vores 25. Herresenior. Det samme gjorde - på papiret - vores 13. Herresenior, men grundet DBU Københavns regel om at man ikke kan rykke op, hvis man har haft en udeblivelse, må holdet desværre forblive i Serie 5.
7-mandsrækkerne:
For vores 7-mandshold fik vi spillet i alt hele 15 flotte oprykninger i hus, 14 herrehold og vores Ungsenior Kvindehold. Tallet kunne have været 18, men to hold der egentlig kvalificerede til oprykning har haft minimum en enkelt udeblivelse og det sidste hold kunne ikke rykke op i den øverste række, Mesterrækken, fordi der kun er plads til et hold fra samme klub deroppe - og her var der et andet FB-hold der fik spillet sig til flere point i deres pulje.
Et enkelt hold (7M HS6) rykkede op i Mesterrækken.
To hold rykkede op fra række 2 til række 1 (7M HS10 og 7M HS17)
Fem hold rykkede op fra række 3 til række 2 (7M HS3, 7M HS16, 7M HS22, 7M HS23 og 7M HS31)
To hold rykkede op fra række 4 til række 3 (7M HS14 og 7M HS15)
Fire hold rykkede op fra række 5 til række 4 (7M HS11, 7M HS28, 7M HS33, 7M HS34)
Et hold rykkede op fra række 3 til række 2 i kvinderækkerne (Ungsenior Kvinder).
Der var også lidt nedrykninger iblandt 7-mandsholdene, nemlig i alt fire.
To hold rykkede ned fra række 3 til række 4 (7M HS20 og 7M HS27) mens et enkelt hold rykkede ned fra række 4 til række 5 (7M HS8) og endelig rykkede vores 7M DS1 ned fra række 1 til række 2.
Puljer og program for efteråret:
DBU København forventer at kunne offentliggøre efterårets turneringsrækker senest fredag den 1. juli 2022 mens kampprogrammet for 11-mandsrækkerne forventes offentliggjort mod slutningen af uge 28.