Donation fra Frb-Mariendal Rotary Klub

21. juni 2023 kl. 18:22
Fernisering i Café 1912

Flot donation af mangfoldigt kunstmaleri

Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub har doneret et flot kunstmaleri til FB, der illustrerer en mangfoldig kampaktivitet på Frederiksberg Stadion.

Kunstmaler Kaare Nielsen (tv). sammen med formand Henrik Amdi Madsen og afgående præsident Per Ungfelt (th)
Maleriet er malet af billedkunstmaler Kaare Nielsen fra VERKET på Sankt Knuds Vej inde på Frederiksberg, der er en international kunstnergruppe bestående af fem kunstnere, heraf fire malere og en billedhugger, fra både Sverige, Mexico og Danmark.
Onsdag den 21. juni var FB’s bestyrelse vært for en lille fernisering i Lille Café oppe i Café 1912, hvor maleriet blev præsenteret med fremmødte repræsentanter fra Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub, herunder den afgående præsident Per Ungfelt samt Kaare Nielsen selv.
Maleriet er et bestillingsmaleri der først og fremmest har til formål at vise en god energi og hvad det er fodbold og FB kan i mangfoldighedens tegn med det formål at være en fodboldklub for alle.
Efterfølgende var der fællesspisning før det sidste bestyrelsesmøde på denne side af sommerferien.
Vi takker Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub for den flotte donation, der nu pryder den grønne væg i Café 1912 og dermed bidrager endnu mere til de i forvejen smukke rammer i selve klubhusets café.