Afhold workshop i FB

12. februar 2024 kl. 11:09
Café 1912-aktivitet

Nytårsforsæt, talent og frivillighed
Har du sat dig for at lære noget nyt i år? Eller har du overvejet at lære noget fra dig?
I Cafe 1912 i FB’s klubhus, vil vi gerne tilbyde en række workshops i 2024.
Vi har foreløbig ”hyret” tre frivillige, der hver især har et talent eller en viden, de gerne vil dele og videreformidle.
Men vi vil gerne kunne tilbyde mange flere.
Så hvis du besidder en viden, dyrker en hobby eller har et specifikt knowhow, som du tænker, at andre kan få glæde og gavn af, så læs med her:
Vi forestiller os, at du afholder en workshop på en lørdag eller en søndag i tidsrummet f.eks. fra 10.00 til 13.00 og afslutter workshoppen med en fælles frokost, der er inkluderet i deltagerprisen.
En afholdelse af en workshop vil typisk koste en deltagerpris, da den kan være afhængig af eventuelle materialer eller remedier, samt forplejning. Et eventuelt overskud tilfalder Frederiksberg Boldklub og er dermed til gavn for os alle.
For at det bliver både rentabelt og hyggeligt, er minimums deltagerantallet sat til otte tilmeldte og med et maksimum på 20 deltagere.
Vi har selv nogle ideer til workshops, såsom Lær at lægge et budget, noget vi tænker kan være aktuelt for mange unge mennesker, der vil flytte hjemmefra.
Selvangivelser kunne også være et emne, som er interessant for nogle - og derudover findes der mange former for anden håndværk.
Det er kun fantasien og muligvis de fysiske rammer, der sætter en grænse.
Har du mod på at afholde en workshop, hvor du giver dine kompetencer frivilligt fra dig til andre, så skriv eller ring til House- & Event-manager Christian Kjærgaard på enten cafe1912@frderiksberg-boldklub.dk eller på telefon 20655765 og hør mere om, hvad det indebærer, og hvad Café 1912 kan tilbyde.
Første workshop:
Vi starter med en hækle-workshop søndag den 10. marts.
Her kan du få hjælp til at hækle en taske. Workshopholder og facilitator er Daniella Hermansen, der udtaler:
-Vi skal hækle en Loop Stitch Bag. Når du tilmelder dig, får du opskriften tilsendt på mail, så du kan forberede dig i forhold til at få købt de materialer, du skal bruge. Derudover vil det være en fordel, men ikke et krav, at du har hæklet delene til tasken, da det ofte er monteringen, der sender håndværk over i bunken med ufærdige projekter. Men jeg vil gennemgå opskriften på workshoppen og hjælpe dig, der hvor du er. Før og efter workshoppen vil jeg være behjælpelig via min Instagram-profil @hermanhaekler. Her kan du også se eksempler på den taske, som vi skal hækle den 10. marts.
Dette arrangement koster kun kr. 199,00 pr. person - og i hele arrangementet, får du en lækker frokost m/drikkevarer samt kaffe og kage, altså foruden Daniellas unikke evner med hæklepindene.
Tilmelding til første workshop kan ske her