Sportslig ungdomsleder ansat

image Jacob Christensen sammen med formand Henrik Amdi Madsen
03. juli 2019 kl. 18:13
Ny mand i spidsen for FB's ungdomsfodbold

Sportslig ungdomsleder på plads

FB har pr. den 1. august, ansat Jacob Christensen i en fast stilling på 20 timer om ugen.

Jacob Christensen er blevet ansat i en funktion som sportslig ungdomsleder.
I Frederiksberg Boldklub har vi et stort ønske om, at gøre vores ungdomsafdeling til en af de bedste i Københavnsk fodbold og har derfor været på udkig efter en erfaren sportslig leder til vores U10-U19 ungdomssegment, som fremadrettet skal medvirke til at omsætte ambitiøse mål til handling, give os en optimering og et betydeligt kvalitetsløft på lige fod med ansættelsen i vores børneafdeling af Mikael Bonde fra den 1. marts sidste år.
Som sportslig leder for vores ungdomsfodbold, får Jacob Christensen en fremtrædende rolle overfor (forældre)trænere, spillere og forældre.
Jacob bliver ansigtet udadtil for vores 8-mands og 11-mandshold og skal stå i spidsen for at skabe grobund for såvel breddefodbold som talentudvikling med mangeartede opgaver til følge.
Blandt andet skal han stå for udvikling af den sportslige og pædagogiske profil for ungdomsfodbolden, sørge for uddannelse af trænerne for U10 til U19, både med intern uddannelse og supervision, stå for udviklingsplaner og samtaler med trænerne, afholde tema- og inspirationsaftener, stå for en bedre overgangsfase fra ungdom til senior, stå for rekruttering af og køre introduktionsforløb samt fastholde nye trænere, sørge for ensrettet og ensartede træningsmetoder samt være til stede på banerne og dermed være trænernes sparringspartner.
Jacob Christensen er 26 år gammel og bosiddende på Østerbro.
Han kommer med en enorm ballast fra især B93, hvor han har været i 5 år i diverse funktioner. Han har blandt andet været cheftræner på både U13 og U14 og har ved siden af forestået Skills-træning. Endvidere har han været regionaltræner i 2 år, ligesom han har været tilknyttet både U17 og U19, som assistenttræner og analytiker, med fokus på tunge faglige emner som erobringsspil, standardsituationer og kampanalyse. Han har også arbejdet med den fysiske periodisering og træningsdosering og leveret et hav spiller- og kampanalyser i diverse videoredigerings-programmer.
Senest og frem til nu, har Jacob været tilknyttet FC Holte, hvor han har været årgangsansvarlig på U10 med coaching og udvikling af og på årgangens trænere, ligesom han har været tilknyttet firmaet ‘Fodboldinspirator’ som specialtræner.
Endvidere har han, rent erhvervsmæssigt, været ansat i 3 år som fodboldtræner på Københavns Skole- og Idrætsakademi, hvor han har stået for planlægning og afvikling af morgentræning, eksterne prøvetræninger og spillerudviklingsplaner fra 4-9. klasse, ligesom han der har planlagt og afviklet interne og eksterne forældremøder.
Siden 2017 har han været ansat som fodboldtræner på Valhøj Skole’s Idrætslinje i Rødovre, ligeledes med planlægning og afvikling af morgentræning, eksterne prøvetræninger og spillerudviklingsplaner fra 7-9. klasse. Et job han fortsætter i, ved siden af sit nye job hos FB.
Sidst men ikke mindst, er Jacob Christensen DBU A-licens indehaver, har forestået Licens Træner Samling (LTS) for U13 til U15 under DBU og besidder ligeledes Dommergrunduddannelsen inklusiv selve prøven.
Han er en struktureret og engageret leder, altid med mod på mere og kommer med en bred trænerfaglig erfaring og gode kommunikative evner.
Jacob har en anerkendende og nysgerrig tilgang til tingene - og det bliver en ren fornøjelse at få tilknyttet en så stor, ung og dygtig kapacitet til vores ungdomsafdeling.
FB's bestyrelse glæder sig over ansættelsen, der samtidig bliver den sjette fastansættelse i klubben - og vi byder Jacob et stort velkommen til.
Opgaverne er mangeartede og der er nok at tage fat på, hvilket kun er positivt.

Jacob præsenteres nærmere for FB's store trænerskare i løbet af august måned.
Ansættelsen er gældende pr. den 1. august, hvorfra han ligeledes vil være synlig i hverdagsbilledet.

/ Bestyrelsen
Frederiksberg Boldklub