Kurt Olsson afgået ved døden

16. oktober 2020 kl. 09:55
Mindeord om Kurt

Meddelelse om dødsfald og mindeord

(Kurt Olsson tv. måler "muskler" med Bent Have Knudsen

Det er med stor beklagelse, at vi har modtaget information om at FB's tidligere ungdomsformand og igennem mange år passive medlem, Kurt Olsson, er afgået ved døden i en alder af 85 år, efter længere tids sygdom.

Kurt Olsson er mest kendt blandt de lidt ældre medlemmer i klubben, hvor han i en længere årrække fungerede som ungdomsformand og derudover var han leder for en lang række hold.

Kurt Olssons indsats som ungdomsformand blev i 1985 belønnet med DBU Københavns sølvnål.

For dem der kan huske Dagbladet Aktuelt og deres berømte indendørsturnering for ungdomshold, så fungerede Kurt Olsson som leder for det FB-hold der vandt turneringen i 1970, hvor man i finalen slog Fremad Amager, med selveste Frank Arnesen på holdet (se billede nederst). Det samme FB-hold vandt i øvrigt også turneringen to år tidligere, altså i 1968.

Kurt Olson var tillige leder på talentholdet der nåede finalen ovre i Auning, hvor han var manden der med hårdhændede midler, forsøgte at få Preben Elkjær af banen efter dennes udvisning, en hændelse der blev afbilledet i stort format i dagspressen den efterfølgende dag.

I det civile liv blev Kurt Olsson ansat som banemand i Frederiksberg Idræts-Union (FIU), hvor han som den allerførste i FIU's historie, opnåede 25 års jubilæum.

Helt frem til for et par år siden, var Kurt Olsson trofast tilskuer til 1. Herreseniors både hjemme- og udekampe i Københavnsserien.

Kurt Olsson bisættes fra Bispebjerg Hospitals krematorium på tirsdag den 20. oktober kl. 11.00.

Vores tanker og dybeste medfølelse går til Kurts familie.

Æret være hans minde.