Dit Fodboldpas skal aktiveres

31. maj 2018 kl. 14:20
Fodboldpasset er landet

VIGTIGT! Fodboldpasset er landet og skal man på holdkort SKAL det aktiveres!

350.000 fodboldspillere skal inden 1. august aktivere deres Fodboldpas for at kunne spille kampe i DBU’s turneringer.

Det samme gælder dommere, trænere, kontaktpersoner og resten af fodbold-Danmark med en DBU-profil.

Blandt de 350.000 fodboldspillere finder man langt over 1.500 FB'ere, der ligesådan skal aktivere deres Fodboldpas.

Fodboldpasset indføres for at hjælpe klubberne med at overholde EU's nye Databeskyttelsesforordning (GDPR). Ved at aktivere sit Fodboldpas accepterer man nemlig også den måde, hvorpå data opbevares og behandles af klubben og DBU. Fodboldpasset skal desuden hjælpe til at skabe bedre datakvalitet i dansk fodbold på alle niveauer.

Aktivér dit Fodboldpas allerede i dag

Alle fodboldspillere - og langt de fleste trænere og ledere - har en DBU-profil. Det er den profil, de omkring 500.000 personer i Fodboldfamilien, skal bruge til at aktivere deres Fodboldpas.

Fodboldpasset kan aktiveres på tre forskellige platforme. Se hvordan i videoen her

1. I DBU's FodboldApp (den med DBU-logoet)

2. I MitDBU  www.dbu.dk

3. Driblr (for spillere +12 år): DBU's nye spillerApp, der også indeholder statistikker, spilletilladelser og andet om dit Fodboldliv. Hent den her i Google Play eller her i App Store

DBU-login er det samme på alle platforme. Hvis man ikke kan huske sine login-oplysninger, er der hjælp at hente her

Fodboldpasset indeholder tre dele:

• Vilkår og betingelser for videregivelse af data.
  • Samtykke til brug af billeder.
  • Desuden overblik over de klubber, hvor profilen er tilknyttet.

Det giver brugeren overblik- og råderum over sine data. Målet er at sikre bedre data, til glæde for både DBU og klubberne.

Brug for hjælp?

Du kan læse mere om Fodboldpasset, GDPR og meget mere her

Hvis du har brug for hjælp til at aktivere dit Fodboldpas, kan du henvende dig via. mail: fodboldpas@dbu.dk eller supporttelefonen på 47 37 40 00.