Adgang forbudt på græsbanerne!

05. november 2018 kl. 13:38
Ingen adgang!

Der er adgang forbudt på de gamle græsbaner!

Fra Frederiksberg Idræts-Union har vi modtaget følgende skrivelse:

Kære fodboldklubber

Vi har just været til møde med entreprenøren, som står for etableringen af de nye kunstgræsbaner. Det var en noget rystende oplevelse. De kunne fortælle at hegnet ind til byggepladsen er blevet forceret ved flere lejligheder, for at hente bolde, som er blevet skudt ind på pladsen. Ved nogle lejligheder endda med vold, hvor hegnet er blevet ødelagt for at komme igennem.

Vi skal derfor bede jer – uden yderligere ophold – at videregive denne information til alle trænere og medlemmer i klubben.

Det skal understreges:

Det er forbundet med STOR fare at færdes på byggepladsen som uvedkommende. Der er store dybe og uafmærkede huller, der er blotlagte ledninger og der kører store maskiner rundt.

Såvel entreprenøren som FIU ser med stor alvor på dette, da vi på ingen måde kan acceptere en ulykke, der kunne være undgået ved en smule omtanke. Derfor vil fremtidig færden på byggepladsen blive efterforsket vha. egen og entreprenørens overvågning og om nødvendigt vil politiet blive inddraget i efterforskningen.

Hvis ikke færdsel på byggepladsen ophører umiddelbart, vil det være nødvendigt at opsætte ekstra hegn mellem kunstgræsbaner og byggepladsen, hvilket vil medføre mindre plads på banerne, der hvor der er hegn. Det er en løsning, som ingen af os kan være tjent med.

Vi skal igen gøre opmærksom på, at de som arbejder på byggepladsen samler løse bolde sammen og de bliver med jævne mellemrum afleveret på halkontoret, hvor de kan hentes.

Med denne meddelelse er det vores overbevisning, at I som klubber tager dette lige så seriøst, som vi gør.

Jan Schlüter

Halinspektør