Menu

Corona-selvtræning - Børn & Unge

 

 

Corona-selvtræningsøvelser hos FB

 

 

Vi kan ikke holdtræne i denne coronatid, men vi anbefaler selvfølgelig at selvtræne.
Vi har således, via vores to sportslige ledere Mikael Bonde og Jacob Christensen, indsamlet en række øvelser, langt de fleste med video-illustrationer, som man selv kan træne på derhjemme, mens virussen florerer i hele landet.

Øvelserne er til alle målgrupper og kan som oftest gøres både aldersrelateret og justeres ind til den enkelte fodboldspiller.
Husk at selvom mange af videoerne er optaget på fodboldbaner, så kan de udføres nærmest alle steder, hvilket er et must, da vores baner er lukket helt ned i denne periode.
Husk også at enhver kegletop kan erstattes af alt andet, kun fantasien sætter grænser. Det kan være et stykke tøj, det kan være et haveredskab, det kan sågar være mors køkkenting eller fars små gadgets.
Følg ligeledes med lige her på vores officielle Facebookside, hvor vi på alle ugens hverdage, vil forsøge at fremvise en eller to træningsøvelser via vores egne spillere.
Øvelser og links til inspiration:

Mikael Bondes selvtræningsøvelser:

Uge 12: Selvtræning for børn - Coronauge 1 - Boldberskelse finder man lige her

Uge 13: Selvtræning for børn - Coronauge 2 - Fem fede tekniske øvelser finder man lige her

 

Jacob Christensens selvtræningsøvelser:

Balance med bold:
Stil dig på et ben og før bolden 360 grader rundt om dit støtteben langs jorden. Lav 5 gentagelser i hver retning på hvert ben, altså 20 i alt, og forsøg derefter at lave øvelsen uden at kigge ned på bolden. 

Knæbøjninger med bold:
Rul bolden op på foden og få den til at ligge stille der. Forsøg at bevare kontrollen over bolden, mens du bøjer i knæet på dit støtteben. Bevar bolden på foden, indtil du er fuldt oprejst. Lav 10 gentagelser på hvert ben. 

Balance med bold:
Stil dig på et ben med den anden fod på bolden. Lav et hop på støttebenet og flyt bolden til siden, mens støttebenet er i luften. Flyt skiftevis bolden til højre og venstre, for hver gang du hopper. Lav 10 hop på hvert ben, og gentag derefter øvelsen, hvor du flytter bolden frem og tilbage, i stedet for til siden. Flyt bolden så meget som muligt, uden at det går ud over balancen på støttebenet. 

Fra Nordjysk Fodboldsamarbejde:
Finter:
Hele 72 videoøvelser med finter fra Nordjysk Fodboldsamarbejde finder man lige her
Vendinger:
Hele 27 videoøvelser med vendinger fra Nordjysk Fodboldsamarbejde finder man lige her
Dribling med kegler:
Hele 34 videoøvelser med driblekegler fra Nordjysk Fodboldsamarbejde finder man lige her (husk at du kan bruge alt muligt andet end kegler, bare du er kreativt tænkende)
Stop ‘n’ start:
Hele 26 Stop ‘n start videoøvelser fra Nordjysk Fodboldsamarbejde finder man lige her
DBU's selvtræningsøvelser:
Individuelle øvelser fra DBU finder man lige her
Søgning foretages således:
Målgruppe > Spiller (selvtræning) eller Forælder (baghavetræning)
Hele 12 videoøvelser med skadesforebyggende træning for børn, unge og senior finder man lige her
OBS! Ikke alle øvelserne er soloøvelser
DBU Sjællands selvtræningsøvelser:
De har uploadet disse familietræninger med videoer, der sagtens kan udføres hjemme i haven, eller i baggården:
Familietræning 1 finder man lige her
Familietræning 2 finder man lige her
Familietræning 3 finder man lige her
DBU Jyllands selvtræningsøvelser:
På DBU Jyllands YouTube-kanal finder man lige her over 20 selvtræningsøvelser
AGF's selvtræningsøvelser:
Hos DE HVII’E ovre fra Aarhus har lige her på deres hjemmeside lagt disse træn-selv-øvelser ud for grupperne U5-U6, U7-U8, U9-U10, U11-U12
PLUS SPORTs onlineprogram:
14 dages online selvtræningsprogram fra Plus Sport finder man lige her
Fodboldcentralen selvtræning:
Man finder en næsten 3 minutter lang selvtræningsvideo med og uden bold lige her
Næsten 8 minutters selvtræningsøvelser med Brian "BRIZZE" Mengel finder man lige her

 

Hjemmebold:

På Facebooksiden "Hjemmebold. Fodboldtræning hjemme i stuen" finder man lige her nye øvelser og idéer