Samarbejdsklub til FCK

Vi er samarbejdsklub til FC København

F.C. København etablerede i 2012 samarbejdsklubkonceptet ”Blue & White Banner”, som skal
give FCK-oplevelser i attraktive fodboldklubber, ved at være en del af FB's hverdag. FB blev officiel samarbejdsklub i 2013.

I 2019 har FCK forstærket dette koncept således, at afdelingen ”Bold i Byen” under KB/FCK Talent,
driver projektet fremad med fokus på at skabe bedre fodboldtræning og oplevelser for flest muligt
spillere, trænere og klubber.

Specifikt i relation til denne aftale ønsker F.C. København at bidrage til sportslig udvikling af FB, gennem løbende vidensdeling, dialog og sparring.

Samarbejdsklubben (FB) er en velfungerende fodboldklub med et sportsligt og organisatorisk potentiale, som Parterne vil forsøge at realisere gennem et struktureret samarbejde.Aftalen er skabt, for at F.C. København kan knytte tættere bånd til de lokale fodboldforeninger ved at støtte dem sportsligt og kommercielt.

Begge parter ser et stort potentiale i samarbejdet og ser frem til en konstruktiv fremtid.

SPORTSLIGE AKTIVITETER:

• FB får besøg af F.C. København til 1 holdtræning pr. år. Træningen skal ses som inspiration til trænere og spillere i FB.
  • FB modtager 2 ugentlige aldersrelaterede træningsprogrammer for aldersgruppen U6-U13.
  • FB får adgang til F.C. Københavns IT-platform (FCKSkills.dk).
  • FB's trænere kan deltage i 2 årlige trænerkurser arrangeret af F.C. København på Peter Bangs Vej.
  • FB kan deltage vederlagsfrit i 1 stævne årligt arrangeret af F.C. København. Stævnekalender opdateres løbende og kommunikeres til FB's kontaktperson.
  • FB har adgang til F.C. Københavns virtuelle træneruddannelse med et ubegrænset
    antal trænere.
  • En gang årligt inviteres FB til statusmøde i Telia Parken, hvor samarbejdet evalueres, og der tages en dialog omkring eventuelle forbedringsmuligheder.

KOMMERCIELLE AKTIVITETER:

• FB har ret til én gratis årlig rundvisning i Telia Parken for maksimalt 50 deltagere
  • FB forventes at deltage i F.C. Københavns Blue & White Banner Day. FB modtager billetter til F.C. Københavns kamp i Telia Parken i forbindelse med Blue & White Banner Day.
  • En gang årligt inviteres 2 personer fra FB til VIP-dag i Telia Parken i forbindelse med en kamp. Arrangementet består af et fodboldrelateret foredrag, middag samt kamp i Telia Parken.
  • FB har mulighed for at forespørge på besøg fra F.C. Københavns Team Leo med diverse eventbaserede elementer. F.C. København vil bestræbe sig på at deltage i så mange aktiviteter som muligt, og ved forespørgsel i god tid er sandsynligheden større.
  • FB har mulighed for at forespørge på besøg fra F.C. Københavns Superligahold og spillere, men kan ikke forvente, at det kan lade sig gøre.
  • En gang årligt tager Superliga-truppen og Team Leo på FCKTour, hvor vi besøger 1-2 udvalgte klubber. Fastlæggelse af dette sker typisk et halvt år i forvejen, hvorefter klubberne informeres.
  • 3-4 gange årligt tager 4-5 spillere og Team Leo på FCK MiniTour, hvor vi besøger udvalgte
    klubber. FB har mulighed for at forespørge på et sådant besøg.
  • FB har mulighed for at være arrangør af FCK Camp (FCK Summer Camp, FCK Mini Camp eller FCK Weekend Camp). Der udarbejdes separat aftale for vilkårene for FCK Camp. FCK Camp er betinget af deltagerantal og periode, som fastlægges af F.C. København.