Menu

Oprettelse af lukket hold | Betingelser og krav



ØNSKER I AT BLIVE LUKKET HOLD I FB?

 

NYT LUKKET HOLD TIL FORÅRSSÆSONEN 2024?

 

STATUS PR. 22. FEBRUAR 2024: 


VI HAR NU ÅBENT FOR TILGANG AF NYE LUKKEDE HOLD TIL FORÅRSSÆSONEN 2024. TURNERINGEN STARTER I APRIL MÅNED. FRIST FOR HENVENDELSE ER DEN 15. MARTS 2024.

 

ØNSKER DU/I AT OPRETTE ET LUKKET HOLD I FB, SÅ SEND EN E-MAIL TIL FB@FREDERIKSBERG-BOLDKLUB.DK FOR BEKRÆFTELSE PÅ AT FÅ ET LUKKET 7M- ELLER 11M-HOLD MED I FORÅRSTURNERINGEN 2024.


ER DU/I INTERESSERET I AT HAVE ET LUKKET HOLD, DER ENTEN BLOT SPILLER KAMPE (TIL ET BILLIGERE KONTINGENT) ELLER ET LUKKET HOLD DER BÅDE TRÆNER OG SPILLER KAMPE (TIL ET DYRERE KONTINGENT - SE TAKSTER NEDERST PÅ SIDEN) - OG ER I MINIMUM 12 SPILLERE TIL ET 7-MANDSHOLD  - SÅ LÆS VIDERE HERUNDER.

LÆS DOG FØRST NEDENSTÅENDE REGLER OG KRITERIER - OG SEND DEREFTER EN MAIL PÅ OVENSTÅENDE KONTAKT, SÅFREMT I MENER AT KUNNE OVERHOLDE DE OPLISTEDE REGLER OG KRITERIER OG ØNSKER AT OPRETTE ET LUKKET HOLD I FB

Vi er Danmarks største fodboldklub for lukkede seniorhold.

 

Regler for oprettelse af lukkede hold:

Antal spillere og indmeldelsesprocedure

7-Mands hold:
Minimum 12 spillere skal indmelde sig online her 

Samtidig skal der sendes en liste med navne på spillerne til fb@frederiksberg-boldklub.dk 

11-Mands hold:
Minimum 17 spillere skal indmelde sig online her 

Samtidig skal der sendes en liste med navne på spillerne til fb@frederiksberg-boldklub.dk 

Ovenstående antal er de gældende og kan ikke ændres. Det er en vurdering foretaget ud fra økonomi og ud fra en vurdering om at kunne stille hold til kampene - færre spillere bliver alt for sårbart. Mister man spillere undervejs i en halvsæson, så er man selv ansvarlig for at finde erstatninger der så skal melde sig ind. Man kan indmelde sig løbende året rundt. 


Fremgangsmetode:

1. Send en e-mail til administrationen med oplysninger om hvem I er, jeres gennemsnitsalder, kommer I fra en anden klub osv.

2. Afvent bekræftelse på, at der er plads til oprettelse af nyt lukket hold. 

3. Såfremt det bekræftes at der er plads, så send derefter en liste over de minimum 17 eller 12 spillere der melder sig ind. Listen skal blot indeholde for- og efternavne.

4. Påbegynd derefter indmeldelserne online. Hver spiller skal indmelde sig selv, da man skal tilknytte sit betalingskort til medlemskabet.

5. Når alle spillere har meldt sig ind, indkaldes der til intromøde med den holdansvarlige, der så får svar på alle de spørgsmål der er. 

Træning:

Der er pr. vintersæsonen 2024 kun meget få ledige træningstider, hvorfor træning for nye lukkede hold, kun er muligt i tidsrummet mandage til torsdage kl. 20.30 til 22.00.

Træningstider vil typisk se således ud:

Sommerhalvåret (apr-nov) kan tilbydes en (eller to) træningsdag(e) og tid(er) pr. uge i tidsrummet typisk kl. 20.30 til 22.00 på kunstgræs.

Vinterhalvåret (nov-apr) tilbydes en træningsdag og tid pr. uge i tidsrummet typisk kl. 20.30 til 22.00 på kunstgræs, eller på lokal skolebane med kunstgræs typisk kl. 18.30-20.00, eller indendørs på en skolegymnastiksal i tidsrummet kl. 19.00-21.00.

Kampe og rækker:

Man tilmeldes en 11-Mands eller en 7-Mands række under DBU København med ugentlige kampe i perioden fra april til medio/ultimo juni samt august til ultimo oktober/primo november.

Startpladsen er (typisk) laveste række, dvs. Serie 5 for 11-Mands Herreseniorhold og Serie 2 for Kvindeseniorhold samt Række 4/5 for 7-Mands herrehold og række 2/3 for 7-Mands kvindehold, medmindre vi har pladser ledige i ovenliggende serier eller rækker.

OBS! Hjemmekampe afvikles for 7M-hold enten på hverdage (mandag til torsdag) kl. 18.00, 19.30 eller kl. 20.30/20.45, fredag kl. 18.15/30 eller 19.45, lørdage og søndage kl. 10.00, 12.00, 14.00 eller 16.00. Kampe for 11M-hold bestemmes af DBU København, da disse er dommerpåsatte af lokalunionen og vil primært ligge i weekenderne.

Det er ikke muligt at deltage i DBU Vinterbold, men det er muligt vinteren igennem at booke tider i weekenderne til træningskampe.

 

Dommere til hjemmekampe:

11M-kampe til og med Serie 4 er med certificerede fodbolddommere påsat af DBU København. 

7M-kampe og 11M-kampe i Serie 5, er med certificerede fodbolddommere påsat af FB selv.

 

Kamptøj:

Man får udleveret et FB spillesæt (nyt eller lettere brugt) 9+1 for 7M og 13+1 for 11M.

For alle lukkede hold, gælder det at man stiller op i FB's officielle klubtøj, i øjeblikket af mærket SELECT. Man kan dermed ikke stille op i andre spilledragter/farver/mærker. 

OBS! Man skal ikke købe en opstartspakke med tøj, dette er alene for børn mellem 0 og 12 år.

Udstyr:

Man får et boldskab med hængelås/nøgle til sit udstyr.

Udstyrspakken for lukkede 11-Mands hold der træner:
10 bolde i boldnet, 10 veste i to farver, 24 toppe

Udstyrspakken for lukkede 11-Mands hold der ikke træner:
4 bolde i boldnet, 10 veste

Udstyrspakken for lukkede 7-Mands hold der træner:
6 bolde i boldnet, 6 veste, 12 toppe

Udstyrspakken for lukkede 7-Mands hold der ikke træner:
3 bolde i boldnet, 10 veste.

Ønskes andet eller mere udstyr end ovenstående, er det på holdets egen regning.

 

Kontingent:

Kontingentbetalingen er individuel pr. spiller (man betaler dermed ikke et samlet beløb som hold) og kontingentet opkræves to gange om året, nemlig den 1. marts og den 1. august.

I forbindelse med indmeldelsen, tilmeldes man automatisk kortbetaling. Man notificeres på mail 7 dage før vi trækker kontingent. 

Ved onlineindmeldelsen betaler man et obligatorisk engangsgebyr for indmeldelse på kr. 150,00.

Indmeldes man fx i november måned, er der naturligvis en forholdsmæssig regulering på kontingentet, da man ikke skal betale for perioden august til november.

Bemærk: Der er forskel i kontingentsatserne, alt efter om man ER 7M-hold eller 11M-hold - og om man vælger at træne og spille kampe eller blot at spille kampe. Vælger man blot at spille kampe og dermed modtage en rabatordning, kan man tidligst skifte til at være trænende hold, før en ny kontingentperiode påbegynder og kun såfremt der er ledig træningstid.

Kontingentsatserne for 2023 kan ses her

Kontingentsatsen er (naturligvis) pr. spiller.

Man skal som spiller, hvis man stopper, selv melde sig ud skriftligt her

 

Kontingentfrihed:

Én holdansvarlig eller én træner på et lukket hold går kontingentfri.

Dette kun såfremt at ALLE øvrige indmeldte spillere på holdene betaler kontingent rettidigt og i øvrigt overholder betingelserne om at være minimum 12 eller 17 indmeldte spillere i truppen. 

 

Øvrig service:

Der er fuldtids-administration til rådighed, således at man forholdsvis hurtigt kan få svar på eventuelle spørgsmål.

Man opnår som medlem i FB, ligeledes 20% i kontantrabat når man handler i Intersport, FRBC. Man skal blot oprette sig på Club Intersport under vores særaftale først, det kan man læs mere om lige her

 

Øvrig information:

FB's åbne herreseniorhold i 11-Mands serierækkerne har højeste prioritet. Det betyder, at hvis FB vurderer, at de åbne hold har niveau til at ligge højere placeret end lukkede hold, så er den regel den gældende.


 

Interesseret eller yderligere spørgsmål? 

Henvendelse til Administrationen på fb@frederiksberg-boldklub.dk 

Først når alle de påkrævede onlineindmeldelser er foretaget, vil man blive indkaldt til intromøde hos administrationen.

 

Luk