Vedr. trafikale forhold på JJV

04. marts 2023 kl. 11:50
Pas på i trafikken

Trafikale forhold på Jens Jessens Vej
Se godt på billedet øverst i denne artikel.
Forleden dag var det meget tæt på at gå galt i det der kunne have været en stor ulykke, da en lastbil, der skulle levere varer til Ingeborggårdens Plejehjem, og to cyklister der cyklede mod ensretningen på Troels-Lunds Vej, var ved at blive påkørt. Der skete heldigvis ikke noget, men det er kun et spørgsmål om tid, hvis ikke man respekterer de trafikale forhold og regler der for tiden findes på Jens Jessens Vej og Troels Lunds Vej i forbindelse med det stort anlagte vejarbejde.
Man må ikke cykle imod ensretningen, som på billedet er markeret med rødt, langs selve afspærringen på kortet. Der er sat skilte op alle steder, men hvis ikke de bliver respekteret, så er det et stort problem for trafiksikkerheden.
Derfor skal der lyde en stor opfordring til, at alle brugere af både FB’s klubhus, fodboldbanerne og Frederiksberghallerne, overholder regler, skiltning og i øvrigt bruger sin sunde fornuft – og desuden udviser stor forsigtighed, så der undgås uheld i forbindelse med det igangværende vejarbejde, som man kan læse nærmere om her i artiklen.
Dagligt ses der desværre situationer, der er meget farlige fordi cyklister vælger at cykle mod den ensrettede trafik, biler der kører mod den ensrettede trafik, biler som holder ulovligt parkeret og hvor der er stopforbud osv. Når medlemmer og tilknyttede forældre ikke overholder reglerne og skaber farlige situationer for sig selv og andre, så vil det på et tidspunkt gå galt.
Overhold reglerne og pas på hinanden!