Uddeling af Træner/Leder Prisen 2020

06. marts 2021 kl. 10:24
Mikkel Westermann hædret

Uddeling af Træner/Leder Prisen 2020
Mandag den 8. februar blev årets generalforsamling i FB afholdt i en digital udgave.
Som altid blev der uddelt og tildelt priser på generalforsamlingen, men først nu har coronaen tilladt at vi officielt har kunne overrække priserne.
Tirsdag den 2. marts kunne vi derfor møde frem hos prismodtageren af Årets Træner/Leder Pris 2020, der gik til 3. Herreseniors cheftræner Mikkel Westermann.
Overrækkelsen foregik på bane 2, hvor 3.- 4.- og 5. Herresenior var i gang med årets første træning efter genåbningen.
Her var bestyrelsens Christian Kjærgaard sammen med administrerende leder Martin Busk, mødt frem for at gentage selve talen fra den digitale generalforsamling og overrække vin samt en gavecheck på kr. 1.500,00 til den 31-årige Mikkel Westermann, der til oktober runder 8 års medlemskab i FB.
Talen og dermed bestyrelsens motivering lød således:

I et gevaldigt udfordret Corona år, har det været minimalt med mulighederne for at udføre de helt ekstraordinære store præstationer på træner/leder-fronten, da meget jo undervejs har været lukket ned, annulleret, delvist eller helt aflyst, hvilket har medført, at der ikke for alvor har været gang i aktiviteterne, som så igen har medført, at det har været svært at få øje på de sædvanlige mange kandidater til denne pris.

MEN, på træner/leder-siden har der dog været en enkelt person, der har ydet noget ganske imponerende og ekstraordinært.

Årets Træner/leder pris går nemlig til cheftræner Mikkel Westermann på vores åbne 3. Herreseniorhold.

Han har dog ikke alene stået i spidsen på vores 3. senior, men faktisk på det samlede 3. og 4. Herresenior, hvor han undervejs har haft diverse assistenttrænere tilknyttet, der bestemt ikke må glemmes.

I starten af året, forud for nedlukningen den 11. marts, var det muligt for nye spillere der henvendte sig, at komme til prøvetræning hver eneste tirsdag og torsdag aften. Efterspørgslen var enorm og Mikkel Westermann, eller ‘Wester’ som han blot kaldes, tog imod med åbne arme. Det betød at vi forud for forårssæsonen 2020, kunne tilmelde ikke bare et enkelt hold, men hele to hold og dermed for alvor få åbnet vores nye åbne 4. Herresenior med startplads i Serie 5.

Hen over foråret, efter genåbningen og frem mod efterårsturneringens start, formåede Wester & Co. at fastholde de nye spillere, på trods af manglende turneringsfodbold foråret igennem.

Ved sommerpausen stoppede to af assistenttrænerne, men Mikkel Westermann forblev som den gennemgående figur og sørgede for at der blev stillet til start hver evig eneste uge i efterårsturneringen, både hos 3. og 4. Herresenior placeret i henholdsvis Serie 4 og Serie 5.

Det var 'hårdt arbejde', særligt fordi hovedfokus også var på at 3. Herresenior langt om længe skulle tage det sportslige skridt videre op i Serie 3, hvilket heldigvis lykkedes mod slutningen af efterårsturneringen, hvor oprykningen - efter flere forgæves forsøg og lige ved og næsten-oplevelser, blev en realitet.

I løbet af efteråret kom endnu flere spillere til undervejs, faktisk så mange at vi nu her fra det kommende forår i 2021, har fået endnu et åbent hold, nemlig i form af 5. Herresenior.

I alt rummer disse tre hold nu tilsammen imponerende 64 indmeldte spillere. Da 2020 startede ud, var der 36 spillere.

Ligeledes værd at bemærke er, at Mikkel Westermann er spillede træner og dermed aktivt skal styre sine tropper både på banen og udenfor banen. Udenfor banen er det ikke bare 3. Herresenior, men også 4. og nu 5. Herresenior og det kræver en stor koordineringsindsats.

Wester har også medvirket til at arrangere sociale sammenkomster på tværs af (nu) alle tre hold, noget der også har været en udfordring i det forgangne år grundet Covid-19, men hvor det alligevel lykkedes ved to lejligheder, først ved en stor fællesspisning før nedlukningen og senest tilbage i december måned, hvor samtlige spillere mødtes via Zoom, hvor spillerne på forhånd havde modtaget et Wolt-gavekort fremsendt på e-mail, så de kunne bestille mad, mens de hjemme - hver for sig, sad online, spiste og drak, samtidig med der var overrækkelser og uddeling af diverse priser i diverse kategorier.

Mikkel Westermann har uden tvivl ydet en af de største og flotteste frivillige præstationer i corona-året 2020.

Det var i alt 18. gang at prisen blev uddelt - og den samlede oversigt over prismodtagerne kan ses her
Der skal lyde en kæmpestor tak til Mikkel Westermann, der ønskes et stort tillykke med prisen.
/ Bestyrelsen
Frederiksberg Boldklub