Uddeling af Emil Sørensen Prisen 2020

07. april 2021 kl. 12:52
Hanne & Skipper Kjærby hædret

Emil Sørensen Prisen 2020

Mandag den 8. februar blev årets generalforsamling i FB afholdt i en digital udgave.
Som altid blev der uddelt og tildelt priser på generalforsamlingen, men først nu har coronaen tilladt at vi officielt har kunne overrække priserne.
Tirsdag den 6. april kunne vi derfor sætte årets prismodtagere i stævne til overrækkelse af Emil Sørensen Prisen 2020, der gik til ægteparret Hanne og Skipper Kjærby.
Overrækkelsen foregik på bane 5, hvor Hanne & Skippers datter var til fodboldtræning hos sit Pige 12/13 (U8/U9)-hold.
Her var administrerende leder Martin Busk, mødt frem for at gentage selve talen fra den digitale generalforsamling og overrække vin samt en gavecheck på kr. 5.000,00 til Hanne og Skipper Kjærby.
Talen og dermed bestyrelsens motivering lød således:

Endnu engang uddeles Emil Sørensen Prisen. For de der ikke kender navnet Emil Sørensen, så kan det oplyses at han var FB’s helt store omdrejningspunkt op igennem 40’erne, 50’erne, 60’erne, 70’erne og starten af 80’erne. I alt var Emil formand for FB i 39 år, fra 1944 til 1983. På baggrund af mere end 40 års frivilligt arbejde, blev Emil Sørensen Prisen indført i 1998 og prismodtagerne afspejler alle det fælles aftryk, at de har ydet en gedigen frivillig indsats for FB i en længere årrække.

I år er bestemt ingen undtagelse. Emil Sørensen Prisen 2020, går nemlig til et fodbold-ægtepar, nemlig:

Hanne & Skipper Kjærby

Hanne arbejder frivilligt i FB’s Ungdomsudvalg, hvilket hun har gjort siden 2014, mens Skipper har været børne- og ungdomstræner fra starten af 00’erne og frem til og med 2019.

Først var Skipper træner på årgang 1996 for deres ældste søn Kenneth, både før- og efter niveaudeling af årgangen. Sidenhen blev han træner for deres mellemste barn Rasmus på årgang 2007, også her både før og efter niveaudelingen. Han afsluttede sin trænergerning efter 2019, da han ikke længere følte at han kunne give holdet mere. Han var dog også aktiv, efter nedlukningen i foråret 2020, da der som bekendt kun måtte forsamles 10 personer pr. træningsgruppe og holdet blot på det tidspunkt havde en enkelt træner. Her trådte Skipper naturligvis til.

Foruden sin rolle i Ungdomsudvalget, har Hanne ligeledes en overgang på årgang 1996, ageret træner, ligesom hun tæt følger deres yngste barn, datteren Nikoline, der er aktiv på vores Pige årgang 12/13-hold. Via den indgang, blev Hanne også blevet koblet på Projekt P, hvor hun deltog i diverse møder, i forsøget på at forbedre pigefodboldens generelle kår.

Hanne deltager altid ved ungdomsafdelingens årlige fællestur Lions Cup og ved FB Award i november måned, samt ved alle de øvrige arrangementer der afholdes i klubben, præcis som Skipper der også altid har stillet op med arbejdsomme hænder, som regel dog dikteret af Hanne. Hanne har også tidligere varetaget vores ventelister og stået for indkaldelse af nye spillere til børneafdelingen.

I 2020 stillede Hanne, efter nedlukningen, også op som Coronavagt på anlægget over flere uger, da dette var påkrævet, ligesom hun var til stede på samtlige dage i forbindelse med overrækkelser og optagelserne til vores virtuelle Awardshow.

Der er ingen tvivl om at Hanne & Skipper samt børnene, er ud af en vaskeægte FB-familie, der har været med i mange mange år og deres gul-sorte hjerter er dybt forankret i deres sind og sjæl.

Det var i alt 24. gang at prisen blev uddelt - og den samlede oversigt over prismodtagerne kan ses her
Der skal lyde en kæmpestor tak til Hanne og Skipper Kjærby, der ønskes et stort tillykke med prisen.
/ Bestyrelsen
Frederiksberg Boldklub