Trafikalt kaos i vente

Administrationen
17. januar 2023 kl. 13:38
Regnvandskloakering

Trafikalt kaos venter i de kommende måneder

Frederiksberg Forsyning er i gang med at lave regnvandskloakering i området ved FB’s klubhus og Frederiksberghallerne.
Det kommer til at betyde ganske omfattende udfordringer for de trafikale forhold i området i en periode. Dermed vil der være store trafikale- og parkeringsmæssige udfordringer i hele området, mens der er anlægsaktiviteter, i den kommende periode.
Derfor lyder både anbefalingen og bønnen, at alle udefrakommende gæster, spillere, forældre mv. undgår bilkørsel, såfremt det overhovedet er muligt.
Frederiksberg Forsyning har sendt en tidsplan for området nær ved klubhuset og Frederiksberghallerne. Den skal betragtes som deres bedste bud på nuværende tidspunkt, for hvornår vi bliver ramt. Værd at bemærke er at uge-tallene er hvad der lige pt. forventes, men det kan rykkes, alt efter hvordan graveholdsarbejdet forløber.

Da der en stor del i perioden fra uge 5 til uge 19 kun er ét ensrettet spor og ingen P-pladser ved klubhuset og ved Frederiksberghallerne, bør alle brugere derfor af medvirke til at mindske trafikken mest muligt, i den pågældende periode.
Derfor henstilles til følgende:
  • Undgå at der sker afsætning og afhentning på Jens Jessens Vej
  • Undgå at køre i bil til klubhuset og Frederiksberghallerne
  • Skal man absolut parkere, så gør et godt stykke væk fra klubhuset, banerne og hallerne og gå i stedet dertil
Den nærmeste større P-plads man eventuelt kan benytte eller henvise til, er pladsen ved Domus Vista.
Ovenstående vil helt sikkert dagligt betyde enorme og store trafikale udfordringer på Jens Jessens Vej, disse vil blive mangedoblet i perioden, hvor der foregår dette omfattende arbejde.
Tidsplanen ser (nogenlunde) således ud:
  1. Hoffmeyersvej (det gule område på billedet)
Anlægsarbejdet er i gang, vejen er afspærret i begge retninger, og det forventes at afslutte i uge 5.
  1. Troels-Lunds Vej Vest (det lyseblå område på billedet)
Kun den nordlige vejbane bliver afspærret fra og med uge 2, men kan ikke åbnes op for trafikken før anlægsarbejdet rykker et godt stykke op ad næste strækning (det grønne område på billedet). Trafikmæssigt gør det ikke store forskel hvornår strækningen åbnes op, så længe Jens Jessens Vej delvis bliver afspærret, og bliver ensrettet i syd kørende retning.
  1. Jens Jessens Vej (det grønne område på billedet)
Øst-siden af vejen bliver afspærret, fortov på øst-siden holdes åben for gående, på vest-siden af vejen fjernes samtlige skrå p-pladser langs afspærringen, hvor på der oprettes et spor til syd kørende trafik. Den nederste del af strækningen frem til sidevejen forventes afspærret fra uge 5, hvorefter afspærringen udvides til den fulde længde, dvs. hele det grønne område på billedet. Hele strækningen forventes først afsluttet i uge 19. Når øst-siden af vejen er færdig og åbnes op for trafikken, skal der afspærres og graves på tværs på den vestlige sige af vejen for at omkoble 7-8 nedløbsbrønde på vest-siden af vejen.
  1. Marielystvej (det mørkeblå område på billedet)
Vejen bliver afspærret i begge køreretninger fra uge 2 og forventes afsluttet i uge 11.
  1. Troels-Lunds Vej Midt (det røde område på billedet)
Den nordlige kørebane forventes at blive afspærret fra uge 3 til uge 5/6
  1. Troels-Lunds Vej øst (det lilla område på billedet)
Den sydlige kørebane forventes at blive afspærret fra uge 6 til uge 15