Stillingsopslag: SoMe-praktikant

30. oktober 2020 kl. 09:34
Kommunikationsansvarlig søges

Kommunikations- og SoMe-praktikant hos Frederiksberg Boldklub

Vil du være med til at sætte retning, styrke og øge kommunikation og aktiviteten på sociale medier for én af Danmarks største fodboldklubber?

Elsker du fodbold og kan du med begejstring og engagement fortælle historier om hverdagen i Europas bedste breddeklub i 2019?

Frederiksberg-Boldklub søger til forårssemesteret 2021 en praktikant, der får ansvaret for FB's kommunikation og Sociale Medier.

Det er afgørende for FB at være en fodboldklub for og med plads til alle, og det skal vores kommunikation også understøtte. Vi ønsker at blive endnu bedre til at finde og fortælle de gode historier om klubben, medlemmerne, fodbolden og glæden ved verdens bedste spil.

Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet:

• At arbejde med og udvikle FB’s strategiske fortælling
  • At producere engagerende indhold til vores sociale medier, både gennem tekst, billeder og video
  • At arbejde strategisk og udførende med FB’s interne og eksterne kommunikation på hjemmeside, nyhedsbrev mv.
  • At drive udvikling af hjemmesiden, herunder styrke brugeroplevelsen og informationsflow
  • At producere FB’s podcast ”FB Indefra”

Din profil og vores forventninger:
Vi forestiller os at du læser en uddannelse indenfor kommunikation, sociale medier eller lignende. Din faglige baggrund er ikke så afgørende, men det er det, at du elsker fodbold og at du kan finde de gode, sjove, rørende eller tankevækkende historier fra hverdagen i en fodboldklub.

Det, der til gengæld er afgørende er, at du er selvstændig i dit arbejde, initiativrig og nysgerrig, og at du både kan sige fra og række ud efter hjælp, skulle det være nødvendigt. Har du teknisk snilde og kan tage gode billeder, lave videoer og grafiker m.m. vil det være en fordel.

Arbejdstid og sted:
Fodbold spilles primært om eftermiddagen, om aftenen og i weekenden, og derfor må det forventes at en række opgaver løses i disse tidsrum, til gengæld tilbyder FB stor grad af frihed til at tilrettelægge arbejde og arbejdstimer, så længe opgaverne løses.

FB stiller en kontorplads og arbejdscomputer til rådighed.

Herudover yder FB en erkendtlighed på 3.000 kr. pr. måned i perioden.

Tiltrædelse:
Praktikperioden går fra den 1. februar 2021 (gerne før hvis muligt) til den 30. juni 2021 og er som udgangspunkt 37 timer fuldtid.

Efter nærmere aftale og gensidig fleksibilitet, tilpasses forløbet praktikantens studieforhold.

Ansøgning:
Send en motiveret ansøgning på maksimalt en enkelt side vedlagt dit CV mærket med ”Ansøgning praktikant” til: mb@frederiksberg-boldklub.dk - senest den 20. november. Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til administrationschef Martin Busk på 20 58 08 98 (mellem 12.00 og 13.00 på hverdage) eller bestyrelsesmedlem Anders Friis-Hansen på 311 369 40.

Du vil blive en del af én af Danmarks største fodboldklubber, der i den administrative og sportslige ledelse har i alt 5 ansatte, herunder en fuldtids administrationschef, der bliver din leder og sparringspartner. Derudover består administrationen af en studentermedhjælper, en Head of Coaching, en sportslig ungdomsleder og en sportslig børneleder. FB har mere end 150 frivillige trænere og ledere, samt cirka 2.000 aktive fodboldspillere.

Om Frederiksberg Boldklub (FB):
FB er kåret til Årets Fodboldklub, både lokalt i København, i hele Danmark samt Best Grassroot Club i Europa af UEFA i 2019 - og er en fodboldklub for alle. FB danner gode lokale rammer om fodbold på alle niveauer. FB tilbyder klubbens medlemmer, børn, unge som ældre, et fodboldfagligt fællesskab, gode oplevelser og stærke værdier. Gennem spil og leg, bidrager FB til at udvikle børn og unges færdigheder og talenter - både som fodboldspiller og som menneske. Gennem sit fokus, værdier og aktiviteter, påtager FB sig ligeledes sit sociale ansvar.

Hvis du er interesseret i at læse mere om os, kan du besøge vores hjemmeside på: www.frederiksberg-boldklub.dk