Sportslige B&U-møder

Administrationen
09. maj 2023 kl. 13:21
Børn- & Ungdom

Sportslig B&U-ledelse ser nærmere på struktur

Både forrige søndag og igen i går aftes, har den sportslige B&U-ledelse været samlet på ny, og begge gange som opfølgning på en strategisk weekend der blev afholdt tilbage medio marts, men som viste sig ikke at være nok.
Møderne har haft deltagelse af:
  • Talentchef, Martin Busk
  • Ungdomsformand, Max Wettendorff
  • Head of Coaching, Mike Kirkegaard Friang
  • Head of Youth, Jacob Christensen
  • Head of Kids, Jonas Skrydstrup
  • Ungdomsudvikler, Henrik Dau Frederiksen
  • Børneudvikler, Mikael Bonde
  • Børneafdelingsleder, Thobias Hermannsen
Forrige søndag var Kasper Myssen, klubudvikler hos FC København, inviteret med i en lille times tid, for at give et nærmere indblik i hvilke konkrete dele det er at FB som samarbejdsklub til FCK, kan få gavn og glæde af, inden for områderne ‘bedre børnemiljø’, ‘klubudvikling’, ‘lederudvikling’, ‘trænerudvikling’, ‘spillerudvikling’ og ‘events’.
Derudover blev begge dage brugt på at tale omstrukturering af FB’s børnefodbold, særligt fra U8 til U12, hvor man spiller hhv. 5-mands og 8-mandsfodbold.
Det er endt ud i en række vigtige beslutninger om blandt andet selektering, om niveaudeling under en decideret årgangstræning mv.
I den nærmeste fremtid vil der blive udfærdiget en implementeringsstrategi, indenfor videns- og erfaringsudveksling, dialog- og kommunikation, forevisning, pladsforhold, rekruttering, kickoff- og opstart samt opfølgning- og evaluering.