Seneste Corona-restriktioner

20. december 2021 kl. 13:59
Status den 19/12-21

Nye restriktioner får ikke betydning for udendørs fodbold
Coronasmitten hærger igen i Danmark og særligt med bølger henover Region Hovedstaden.
Det har betydet genindførte restriktioner den seneste lille måneds tid og senest fredag den 17. december kom der en ny status fra Folketingets Epidemiudvalg efter anbefalinger fra selve Epidemikommissionen, med nye restriktioner der træder i kraft fra søndag morgen den 19. december og fire uger frem, altså til og med den 16. januar 2022.
I første omgang berører de nye tiltag og restriktioner dog heldigvis ikke fodbolden synderligt - i hvert fald ikke udendørs fodbold. Aktuelt ligger det heller ikke i kortene, at børneholdene ikke kan genoptage den indendørs fodbold i skolernes gymnastiksale i det nye år.
Dermed bliver eneste umiddelbare ændring, når vi returnerer til fodbolden efter nytår, den at der igen skal bæres mundbind i klubhuset.
Der indføres nemlig krav om mundbind for alle over 12 år i idrætshaller, træningscentre, foreningslokaler osv. De endelige retningslinjer er dog endnu ikke udarbejdet, men DIF og DGI antager, at der kommer til at gælde de samme retningslinjer som sidst, da der var krav om brug af mundbind.
Altså, skal trænere/ledere/ansatte igen bære mundbind når man åbner en dør og træder indenfor i klubhuset og færdes indenfor stående.
Der vil fortsat være adgang til toiletter og omklædningsrum, men vi opfordrer dog kraftigt til at alle kommer omklædt hjemmefra.
Derudover anbefaler vi i øvrigt, at man altid følger Sundhedsstyrelsens seks generelle råd til smitteforebyggelse:
  • Bliv vaccineret
  • Bliv hjemme og bliv testet, hvis du får symptomer
  • Hold afstand, hvis muligt
  • Luft ud og skab gennemtræk
  • Vask hænder tit eller brug håndsprit
  • Gør rent, særligt overflader som mange rører ved
Lad os sammen gøre en indsats for at få inddæmmet smitten.