Ny cheftræner på plads

22. juni 2022 kl. 14:24
1. Herresenior

Ny cheftræner for 1. Herresenior
FB’s 1. Herresenior får ny cheftræner. Det er holdets hidtidige assistenttræner, den 38-årige Olcay Senoglu, der overtager stafetten fra Frank Stahr, der stopper efter fire år i FB.
Der er ingen tvivl om at rollen som træner, kommer til udtryk via en lang og flot spillerkarriere, for den tidligere offensivspiller med optrædender både for diverse U-landshold, for FC Nordsjælland i Superligaen, for Trelleborg FF i Allsvenskan, for tyrkiske Genclerbirligi samt for B93 og Fremad Amagers bedste mandskaber i 1. division.
-Olcay har alle forudsætninger for at gå cheftrænervejen og jeg synes FB i den forbindelse er et særdeles glimrende springbræt for ham, hvor han kan lægge grundstenene i sin udvikling som cheftræner. Både klubben, spillertruppen og den hidtidige cheftræner Frank Stahr, har været yderst imponeret over Olcays Senoglus kompetencer og trænerfaglige egenskaber i sine første 18 måneder i klubben. Her han ofte ageret mere cheftræner end egentlig assistenttræner. Af samme årsag var det også ganske naturligt for os i sidste ende, at fortsætte samarbejdet med ham, siger FB’s administrerende leder, Martin Busk.
Teamchef og bestyrelsesmedlem, Malte Meier Carlsen ser frem til at fortsætte samarbejdet med Olcay Senoglu:
-Vi er meget tilfredse med at Olcay nu fortsætter som cheftræner hos os. Han har fra begyndelsen sat sit solide aftryk både taktisk og menneskeligt. Han ser ligeledes et perspektiv mod den blomstrende ungdom i FB og vores ambitioner om at førsteholdet skal være et hold der inspirerer. Elementer der har været afgørende i vores valg af cheftræner, der naturligvis kommer på baggrund af en grundig research af mulige emner, hvor Olcay dog til sidst stod som den klare førsteprioritet.
-Vi tror på at Olcay, nu med endnu større ansvar, og på det stærke fundament der er blevet skabt, kan medvirke til at holdet tager de næste skridt i udviklingen og vi glæder os til at se det udfolde sig på kampbanerne i København samt på banerne omkring vores nye klubhus, slutter Malte Meier Carlsen.

Hovedpersonen selv er også ganske godt tilfreds:
-Jeg vil gerne benytte anledningen til først og fremmest, at takke Frank (Stahr, red.) for de 1,5 år vi har arbejdet sammen. Frank har givet mig plads til at udfolde mig som træner, bakket op omkring mine idéer og været en god sparringspartner. Jeg ønsker ham alt muligt held og lykke i fremtiden.
-Jeg vil også rigtig gerne takke spillertruppen for de første halvanden rigtig gode år, hvor vi har udviklet os på mange af spillets facetter. Det var en forløsning at slutte sæsonen af med en pokalsejr over et højere rangeret hold (GVI fra Danmarksserien, red.). -Det har drengene virkelig fortjent. Jeg er glad for den tillid og opbakning truppen har vist mig, ved at medvirke til at “pege” på mig som ny cheftræner.
-Til sidst vil jeg selvfølgelig ligeledes gerne takke klubben for tilliden. Jeg glæder mig utrolig meget til den nye sæson med nyt et funklende nyt klubhus og et tættere samarbejde med klubbens ungdomshold på licenssiden, afrunder Olcay Senoglu.
Olcay Senoglu, der har UEFA topplayer-uddannelsen, har i første omgang fået en aftale på halvandet år, altså med udløb den 31. december 2023.
Der arbejdes aktuelt på at rekruttere en ny assistenttræner ind på holdet, som sløret vil blive løftet for, inden klubben går på sommerferie i starten af juli måned.
Læs mere her: