Krydset er sat ud for ny fuldtidsansat

image Formand Henrik Amdi Madsen (tv.) med Christian Kjærgaard
29. oktober 2022 kl. 08:26
Café 1912

FB har sat sit kryds med en ny fuldtidsansat medarbejder

I Danmark går vi snart til valg, Folketingsvalg, nærmere bestemt på tirsdag den 1. november.
I FB har vi dog allerede sat vores kryds og taget et valg. Et vigtigt valg om at vi ønsker at servicere vores medlemmer og pårørende på bedste vis, når det kommer til brugen af klubbens nye hjerte, nemlig Sportscafeen, der nu er omdøbt til Café 1912.
Den bedste service opnår vi ved at foretage os et aktivt valg, om at ansætte en person på fuldtid, hvorfor vi for en lille måneds tid siden slog en stilling op som bestyrer af cafeen.
Iblandt de indkomne ansøgninger var valget ikke svært. Bedst egnet og dermed også den kvalificerede til stillingen, var en kender af både huset og klubben, nemlig den 52-årige Christian Kjærgaard.
Det er derfor en stor glæde, at kunne meddele, at Christian Kjærgaard nu er blevet ansat som Food, House & Event-manager i Frederiksberg Boldklub.
Christian Kjærgaard - der allerede er startet op i sin nye stilling, er et velkendt ansigt i klubben. Han har været tilknyttet FB i årevis, primært som fodboldtræner, hvilket han i øvrigt stadigvæk er, på vores U19-hold.
Han har også siddet i FB’s bestyrelse siden 2019, en funktion han dog pr. dags dato nu er trådt ud af.
Christian Kjærgaard er udlært kok fra Nouvelle, der dengang havde en Michelin-stjerne - og Le Petit Sirene nede i franske Nice, tilbage i 1996.
Han har igennem det meste af sit arbejdsliv været indenfor Catering-faget, med afstikkere som køkkenchef på Café Sokkelund og senest som køkkenleder på Gefion Gymnasium. Derudover var han selvstændig i Merricks i 8 år med eget køkken inde i Kødbyen, hvor han primært leverede frokostordninger til virksomheder i Storkøbenhavn.
Om sin ansættelse udtaler Christian Kjærgaard:
-Jeg elsker god solid mad lavet med årstidens råvarer, men livretten er dog Moules Frites som ‘moulevis’ kommer på kortet en sommerdag oppe i Café 1912. Jeg vil tilstræbe at Café1912 skal være et madsted hvor alle kan få noget de holder af til fornuftige priser, imens man nyder udsigten ud over vores smukke fodboldanlæg. Jeg glæder mig enormt meget til at møde alle vores 2000 medlemmer og lytte til deres ønsker, ris og ros, samt være til rådighed i huset med praktiske gøremål og service. En rejse er begyndt for mig og jeg opfordrer alle til at komme med på den.
Formand Henrik Amdi Madsen er også glad for ansættelsen af Christian Kjærgaard:
-Med ansættelsen af Christian tager FB et vigtigt skridt i at udleve ambitionen om at udfylde og anvende de smukke og velfungerende rammer til glæde for husets mange brugere. Christian vil sikre, at der bliver liv og glæde, dejlig mad og gode events - både de velkendte med f.eks. holdspisninger og fodboldaftener, men også nye, såsom foredrag, kunst og kultur. Vi har landets måske smukkeste klubhus og det er vores ønske, at bruge det til glæde for alle vores medlemmer. Christian bliver en helt afgørende kraft i at vi lykkes hermed.
Foruden Christian, er planen også, at der skal ansættes en cafémedarbejder på 10-15 timer om ugen.
Vi håber at alle medlemmer kommer til at bakke op om Christian og Café 1912.