Jørgen "Kanne" ansat som Sportslig Børneleder

11. august 2020 kl. 10:31
Ny mand i spidsen for FB's børnefodbold

Jørgen "Kanne" Søgaard er ny børnechef i FB

Frederiksberg Boldklub har pr. den 1. august 2020, ansat den 44-årige Jørgen Lionel Falentin Søgaard, i en fast stilling på 20 timer om ugen.
Jørgen Søgaard tiltræder som ny sportslig leder af børneafdelingen og afløser dermed Mikael Bonde, der har varetaget jobbet siden 1. marts 2018, men nu er flyttet til Jylland.
Som sportslig leder for børnefodbolden i FB, får Jørgen en yderst fremtrædende rolle overfor forældretrænere, spillere og forældre.
Kanne, som han blot kaldes, da dette var hans efternavn før han blev gift, bliver ansigtet udadtil, for de yngste årgange og skal stå i spidsen for at skabe grobund for såvel breddefodbold som talentudvikling med mangeartede opgaver til følge.
Blandt andet skal han stå for udvikling af den sportslige og pædagogiske profil for børnefodbolden, sørge for uddannelse af trænerne for U3 til U10, både med intern uddannelse og supervision, køre både introduktionsforløb, rekruttering og fastholdelse af nye trænere, implementere en ny og gennemsigtig tråd, sørge for at videreføre de ensrettede og ensartede træningsmetoder samt være med til at udarbejde træningskataloger og træningsøvelser.
Kanne har tidligere været i FB, nemlig som først cheftræner på 2. Damesenior og sidenhen 1. Damesenior, i perioden fra den 1. januar 2008 til den 31. december 2010, ligesom han også har haft et kort ophold i FB’s Ungdomsudvalg tilbage i 2011. Så med andre ord, kan man sige at han returnerer til sin københavnske barndomsklub.
Han er født og opvokset i Silkeborg, bor i Herlev sammen med sin kone Isidora, med hvem han har Anakin på 9 år og Chastina Siff på 5 år.
Han har en bred vifte af uddannelser, lige fra folkeskolelærer, til projektleder, til multimediedesigner og har siden 2018 været Uddannelsesleder på EUX i Ballerup og Lyngby på fuld tid.
Ved siden af, har han siden 2016 og frem til nu, været ansat 15 timer om ugen i Østerbro IF som ungdomssportschef, ligesom han i samme klub netop har forladt en post i bestyrelsen.
Kanne har en DBU B-licens og faktisk også en E1-uddannelse under DBU (e-fodbold) - ligesom han har været mangeårig ungdomstræner i både Them GF, Silkeborg IF, Mariehøj IF, samt seniortræner i Vejle FC. Han har også en fortid som formand i to år, ovre hos Boldklubben 78 i Silkeborg og derudover var han stifter af og formand for Silkeborg FC, der blev dannet tilbage i 2001.
Han er en rolig, afbalanceret, vellidt, flink og rar person, der arbejder meget seriøst og målrettet og han skal nok komme til at matche vores mange forældretrænere på glimrende vis.
Han kommer med en bred fodboldfaglig erfaring og med stor indsigt i både klub- og børnefodbolden. Han er stærk i IT og er allerede i fuld gang med at skabe den platform, som FB’s børnetrænere fremover skal arbejde indenfor, med fx. træningsprogrammer og andet lækkert indhold.
FB's bestyrelse glæder sig over ansættelsen og byder Kanne et stort velkommen til.