Gratis førstehjælpskursus

17. juni 2021 kl. 10:50
Søndag den 15. august 2021

Giv dig selv et 6 timers (gratis) førstehjælpskursus
Vi har alle i frisk levende erindring, hvad der lige pludselig kan ske i forbindelse med en fodboldkamp.
Eksemplerne på et pludseligt hjertestop i forbindelse med fodboldtræning eller fodboldkampe, er desværre efterhånden ret mange. Det skete i 2012 for Bolton-spilleren Fabrice Muamba, der var død i 78 minutter. I 2017 var det stortalentet Abdelhak Nouri fra Ajax Amsterdam der faldt om med et hjertestop i en træningskamp og samme år faldt ex-Newcastle-spilleren Cheick Tiote ligeledes om. I 2019 skete det lokalt i Tingbjerg da en Amager FF-spiller i en M+32-kamp pludselig faldt om med hjertestop - og så sent som i starten af dette år, skete det for en målmand hos 2. divisionsklubben Slagelse B&I.
I lørdags, i forbindelse med Danmarks EM-kamp mod Finland i Parken, blev vi endnu engang chokerende vidner til hvordan noget uventet pludselig kan ramme, da Christian Eriksen kollapsede med et hjertestop.
Heldigvis er flere af dem der er faldet om, blevet genoplivet på stedet ved hjælp af akut førstehjælp og en hjertestarter. En sådan har vi også placeret ved vores midlertidige klubhus lige ved trappeopgangen, ligesom de i Frederiksberg Hallerne har en hjertestarter.
Gratis førstehjælpskursus
I FB ønsker vi at sætte yderligere fokus på den akutte førstehjælp og indbyder derfor i samarbejde med Idrætsrådet Region Hovedstaden, alle interesserede medlemmer fra U14 og op, forældre, trænere, ledere m.fl. til et gratis førstehjælpskursus inklusive mad og drikke.
Det afholdes søndag den 15. august kl. 10.00 til 16.00 i Herlev hvor instruktør Peter Mortensen tager de tilmeldte i hånden og fører dem igennem et intenst endags-kursus omkring livreddende førstehjælp.
Adresse:
Herlev Byskole, Afd. Elverhøj, bygningen Dybet
Ederlandsvej 23
2730 Herlev
Der er plads til i alt maksimalt 22 deltagere og det sker efter først til mølle-tilmelding ved at sende en e-mail til administrationen på fb@frederiksberg-boldklub.dk med dit navn og mobilnummer. Kurset gennemføres kun hvis minimum 15 pladser optages. Er interessen stor, åbner vi for yderligere et gratis kursus, da vi synes det er helt enormt vigtigt at så mange FB’ere som muligt, kan være klædt ordentligt på til hvis det tragiske en dag (7-9-13) skulle ske, mens man er på fodboldbanen.