Generalforsamling afviklet

03. februar 2023 kl. 10:01
GF 2022 i ord

Generalforsamling 2022 i ord

Man må sige at det går rigtig godt i Frederiksberg Boldklub. I hvert fald bedømt ud fra formand Henrik Amdi Madsens indlæg i forbindelse med bestyrelsens beretning for 2022, da årets generalforsamling blev afviklet torsdag aften i FB’s klubhus.
Lidt mere end 40 personer, heraf 32 stemmeberettigede, var mødt frem til demokratiets aften, der i alt blev afviklet på to timer og syv minutter.
Dirigent Anders Friis-Hansen guidede forsamlingen sikkert igennem punkterne, der foruden selve den mundtlige beretning også indeholdt en fremlæggelse af regnskabet, behandling af et par indkomne forslag samt valg af bestyrelse.
Kasserer Jørgen Andersen fremlagde årsregnskabet, der efter lidt spørgsmål og nogle få kommentarer, blev godkendt.
Herefter fremlagde bestyrelsesmedlem Morten Høgsdal, to forslag fra bestyrelsen til selve klubbens kontingentregulativ.
Det første forslag gik på bestyrelsens ønske om at hæve kontingentet med kr. 500,00 om året, pr. medlem. En stigning der skal ses i lyset af den generelle inflation i samfundet, det nye klubhus der omtrent er dobbelt så stort som det gamle, samt en markant kvalitetsforøgelse på træningssiden og ønsket om at udvide staben for ar bringe FB videre. Efter en god og saglig debat, med mange gode inputs, blev forslaget vedtaget med et markant flertal.
Det næste forslag gik på bestyrelsens ønske om at indføre et gebyr på kr. 1.000,00 om året, pr. medlem der spiller på et førstehold på drengesiden for U10-U15, med særlig baggrund i klubbens DBU Licens, hvor der her er en lang række minimumskrav der skal opfyldes, både hvad angår specifikke deltidsansættelser, træneruddannelse, antal gange man træner om ugen, banekapacitet til træning, fysioterapi og mentaltræning etc. Også her blev der debatteret lystigt med mange kommentarer og inputs, hvor de fremmødte især frygtede for at udelukke nogen fra at spille på et førstehold af økonomiske årsager. Derfor endte afstemningen med et forholdsvis pænt flertal imod forslaget, der dermed blev forkastet, hvilket bestyrelsen tog til efterretning.
Slutteligt var det tid til valg af bestyrelse, hvor både Jørgen Andersen og Palle Nørgaard Andersen modtog genvalg for en toårig periode, mens Morten Høgsdal modtog valg for en etårig periode. Malte Meier Carlsen blev genvalgt på en af de to ekstra bestyrelsesposter, ligesom bestyrelsen opstillede Lasse Glenstrup som nyt bestyrelsesmedlem på den anden ekstra bestyrelsespost. Lasse Glenstrup, der har spillet på FB’s førstehold i mange år, præsenterede kort sig selv og sine ambitioner for at indtræde i bestyrelsen.
Indimellem blev tre personer også hyldet for deres respektive indsatser.
Undervejs i den mundtlige beretning var der indlagt en stor hyldest til Morten Høgsdal, der har stået i spidsen af klubhusprojektet lige fra de første tanker, henover det første spadestik og frem til i dag, hvor FB bor under et flot nyt og visionært Generationernes By.
Administrerende leder Martin Busk, motiverede og overrakte på vegne af bestyrelsen, de to årlige prisuddelinger, nemlig årets træner/leder-pris og årets Emil Sørensen-pris.
Træner/leder-prisen gik til Steen Petersen, der er træner på U12 Drenge årgang 2011, mens Emil Sørensen-prisen blev uddelt til en både overrasket og rørt Ivar Koed, formand for FB Fonden.
Generalforsamlingen blev ringet af kl. 21.07.