G indtræder i bestyrelsen

04. februar 2023 kl. 12:36
Nyt bestyrelsesmedlem

Nyt medlem til bestyrelsen valgt ind
Ved FB's generalforsamling torsdag aften, havde bestyrelsen indstillet et nyt medlem, som afløser for Christian Kjærgaard, der i forbindelse med sin ansættelse som Food, House- & Event-manager, trådte ud af bestyrelsen. I slutningen af november lavede vi et opslag hvor vi søgte efter en ny kandidat til bestyrelsen, hvilket gav nogle flotte og spændende ansøgninger, alle med yderst brugbare kompetencer.
Det endte med at valget faldt på den tidligere mangeårige førsteholdsspiller, Lasse Glenstrup, der torsdag aften modtag applaus til en af de to etårige ekstra bestyrelsesposter.
Lasse Glenstrup er efterhånden blevet 37 år gammel og har været medlem af FB siden 2007, hvor han kom til nede fra barndomsklubben Toreby-Grænge Boldklub på Lolland-Falster. Her opnåede ‘G’ mere end 300 kampe for FB’s førstehold, de fleste af dem med 10-tallet på ryggen, inden han i 2020 stoppede karrieren for blandt andet, at hellige sig familien, hvor en lille søn ventede.
Lasse Glenstrup bevæger sig fortsat rundt i fodboldverdenen, da han er ansat som Research & Development Manager, Business Development Manager og Head of Partnerships i Danmarks største fodboldklub, FC København. Her sidder han blandt andet og både forhandler og varetager FCK’s partnerskaber med store firmaer og virksomheder som fx. Unibet, Carlsberg, Adidas, Hi3G, Audi og Le Deux.
Lasse Glenstrup ser frem til at komme i gang med bestyrelsesarbejdet og udtaler i den forbindelse:
-Jeg har den dybeste respekt for FB og for hvad klubben har opnået af hæder igennem stort set al den tid jeg selv var aktiv spiller. Det er virkelig et flot stykke arbejdet der er præsteret og jeg vil gerne være behjælpelig med at bringe FB endnu længere i den gode udviklings tjeneste. I løbet af min tid i FC København, har jeg for alvor også indset hvor vigtige de frivillige drevne fodboldklubber er for både samfundet og for topprofessionelle klubber.
-9 år på bureausiden (medie- og reklamebureauer som MKTG/Promovator og Very Agency/ Belong) har givet mig en meget alsidig profil, da arbejdet har været både strategisk og eksekverende. Ligeledes har kunderne været meget varierende og dækker derfor alle typer af virksomheder lige fra FMCG-kunder som Arla over betting-kunder som Danske Spil. Dette gør, at jeg er vant til at diskutere mulige løsninger med mange forskellige typer af virksomheder. Mere end 3 år hos F.C. København har også givet mig et stort netværk i Fodbold-Danmark, som jeg vil kunne trække på, når eller hvis der er behov for det.
-Som person er jeg meget analytisk, struktureret, ambitiøs og har styr på budgetter. Samtidig sætter jeg en ære i at gøre mine omgivelser til et sjovere og bedre sted at være hver dag, hvilket jeg altsammen håber på at kunne bidrage med i FB, slutter Lasse Glenstrup sine ord om gensynet med Frederiksberg Boldklub udenfor kridtstregerne.
Vi byder Lasse et stort og hjerteligt velkommen tilbage og ser frem til det kommende samarbejde.