Fjord Cup blev en værdig afløser

Administrationen
30. maj 2023 kl. 07:52
Pinsestævne 2023

Fjord Cup blev en værdig afløser for Lions Cup

Den 13. april sent om aftenen, blev vi meddelt at det traditionelle Pinsestævne Lions Cup, som FB har deltaget på i cirka 15 år, var blevet aflyst. Mandag den 29. maj vendte 200 spillere og 40 trænere/ledere fra U10 til U16, hjem fra et anden pinse-stævne, nemlig Fjord Cup, der efter endt deadline fik gjort plads til hele 14 FB-hold. Fjord Cup er et fodboldstævne i Slangerup og Frederikssund med 1.000 kampe, 250 hold, 200 frivillige, 1.400 overnattende og et væld af medaljer og pokaler.
Event- & aktivitetsudvalget takker for lån af alle de herlige drenge og piger som har været så umådelig søde ved hinanden, både internt på de 14 tilmeldte hold men så sandelig også på tværs af både årgangene og af køn. Det sidste er det en fællestur til et fodboldstævne kan.
Det er imponerede at se hvor velopdragne spillere der findes i FB, det kan alle være stolte af. Så søde, rare og opbakkende piger og drenge, skyldes selvfølgelig deres forældre, men det skyldes også vores trænere og ledere der er tilknyttet holdene.
Alle leverer de en kæmpe indsats i dagligdagen, men også under Fjord Cup har man kunne se dedikerede trænere være omkring holdene, hygge med dem, lege med dem, underholde dem, coache dem, samle dem op på banen når noget måske koksede, trøstet dem, talt med dem, grint og grædt med dem, fået dem alle til at føle sig som en stor del af både holdet og af klubben.
Så er man imponeret over spillerne, så bør man lette endnu mere på hatten over de trænere og ledere der var med på denne tur og som har gidet at bruge deres pinse på spillerne og klubben. Der findes kun roser til alle disse.
Tak for lån og tak for en fantastisk pinse!
Mange hilsner fra Event- & aktivitetsudvalget, v. Max Wettendorff, Mai Hørmann Jensen, Hanne Kjærby, Michael Søby og Martin Busk.
Resultatopsummering fra Fjord Cup 2023
Så kom vi igennem Pinsen og stiftede for første gang bekendtskab med Fjord Cup afviklet i Slangerup og Frederikssund. Et herligt stævne, men også et stævne vi skulle tilvænne os efter mange år på en anden måde ved Lions Cup i Kalundborg.
Alle vores 14 hold præsterede på hver deres måde utroligt flot og de gul-sorte farver blev repræsenteret flot. Samtlige hold opførte sig pænt og det er vores indtryk at alle spillere har haft en dejlig pinse med godt vejr, god energi og fantastisk humør.
Alle 14 hold prøvede at vinde minimum en enkelt gang og 12 ud af 14 hold vandt to kampe eller mere.
Det blev til en enkelt topplacering og en stor pokal til trofæhylden, mens der også var flotte 2. og 3. pladser i diverse placeringsslutspil.
Herunder følger en opsummering over holdenes sportslige resultater fra Fjord Cup 2023.
𝟖-𝐌𝐀𝐍𝐃𝐒𝐇𝐎𝐋𝐃:
𝘼𝙇𝙇𝙀 𝙆𝘼𝙈𝙋𝙀 𝙎𝙋𝙄𝙇𝙇𝙀𝙏 𝙄 𝙎𝙇𝘼𝙉𝙂𝙀𝙍𝙐𝙋
U10 DRENGE 13 A1 i B-RÆKKEN:
Lørdag:
4 indledende kampe = 1 sejr, 1 uafgjort og 2 nederlag.
Søndag: 4 kampe i Placeringsslutspillet om 6.-10.-pladsen, svarende til B-slutspil = 2 sejre og 2 uafgjorte = 6. plads iblandt 10 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U11 DRENGE 12 A1 i A/B-RÆKKEN:
Lørdag:
3 indledende kampe = 2 sejre og 1 nederlag.
Søndag: 3 kampe i Finaleslutspil om 1.-4.-pladsen, svarende til A-slutspil = 1 uafgjort og 2 nederlag = 4. plads iblandt 13 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U11 DRENGE 12 A2 i C-RÆKKEN:
Lørdag:
3 indledende kampe = 3 sejre.
Søndag: 3 kampe i Finaleslutspil om 1.-4.-pladsen, svarende til A-slutspil = 1 sejr og 2 uafgjorte = 2. plads á point med 1. pladsen iblandt 16 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U12 DRENGE 11 A1 i A/B-RÆKKEN:
4 indledende kampe = 2 sejre og 2 uafgjorte
Søndag: 3 kampe Finaleslutspil om 1.-5. pladsen, svarende til A-slutspil = 2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag = 1. plads iblandt 10 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U12 DRENGE 11 A2 i C-RÆKKEN:
Lørdag:
4 indledende kampe = 2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag.
Søndag: 3 kampe i Placeringsslutspil om 6.-10.-pladsen, svarende til B-slutspil = 2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag = samlet 8. plads iblandt 16 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U12 DRENGE 11 B1 i C-RÆKKEN:
3 indledende kampe = 1 sejr og 2 nederlag
Søndag: 3 kampe i Placeringsslutspil om 11.-15.-pladsen, svarende til C-slutspil = 2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag = 13. plads iblandt 16 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U13 DRENGE 10 A2 i B-RÆKKEN:
5 indledende kampe = 2 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag
Søndag: Placeringskamp om 3. plads:
1 nederlag = 4. plads iblandt 6 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U13 DRENGE 10 B1 i C-RÆKKE :
4 indledende kampe = 4 nederlag
1 sejr, 2 uafgjorte og 1 nederlag = samlet 8. plads iblandt 10 hold.
𝟏𝟏-𝐌𝐀𝐍𝐃𝐒𝐇𝐎𝐋𝐃:
𝘼𝙇𝙇𝙀 𝙆𝘼𝙈𝙋𝙀 𝙎𝙋𝙄𝙇𝙇𝙀𝙏 𝙄 𝙁𝙍𝙀𝘿𝙀𝙍𝙄𝙆𝙎𝙎𝙐𝙉𝘿
U13 DRENGE 10 A1 i U14 DRENGE A/B-RÆKKE:
Lørdag/søndag = 5 indledende kampe =
1 sejr, 2 uafgjorte og 2 nederlag
Søndag: Placeringskamp om 3. plads =
1 nederlag = samlet 4. plads iblandt 6 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U14 DRENGE 09 A1 i U14 DRENGE A/B-RÆKKE:
Lørdag/søndag: = 5 indledende kampe = 4 sejre og 1 nederlag
Søndag:
Placeringskamp om 1. plads =
1 nederlag = samlet 2. plads iblandt 6 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U14 DRENGE 09 A2 i U14 DRENGE C/D-RÆKKE:
3 indledende kampe = 2 sejre og 1 uafgjort
Søndag: 3 kampe i Finaleslutspil om 1.-4.-pladsen, svarende til A-slutspil = 3 nederlag = samlet 4. plads iblandt 12 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U14 PIGER 09 i U16 PIGERÆKKE:
Lørdag/søndag:
5 kampe = 2 sejre og 3 nederlag = samlet 4. plads iblandt 6 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U15 PIGER 08 i U16 PIGERÆKKE:
Lørdag/søndag:
5 kampe = 3 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag = samlet 3. plads iblandt 6 hold.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
U16 DRENGE 07-2 i U15/U16 DRENGE:
Lørdag/søndag:
6 kampe = 3 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag = samlet 3. plads iblandt 7 hold.