Fejltolkning af corona-brev

24. september 2020 kl. 09:42
Der spilles stadig fodbold

Der spilles stadig fodbold ...

Onsdag modtog alle forældre via skolernes kommunikationsplatforme, dette brev fra Børne- og Undervisningsministeriet, underskrevet af børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) samt en lang række øvrige organisationer.
Brevet indeholder en opfordring om, at børn og unge bør 'aflyse eller melde afbud til alle sociale arrangementer i forbindelse med skole, fritidstilbud og ungdomsuddannelser' i lyset af den stigende coronasmitte, foreløbig frem til og med den 4. oktober.
Brevet har dog medført, at en del forældre fejlagtigt tror, at børn og unge nu også skal undgå idrætsaktiviteter. Dette er dog ikke tilfældet. Den helt almindelige fodboldtræning med vennerne og veninderne er - med respekt for de gældende Corona-regler - fortsat vigtig at fastholde. Sæsonen er i fuld gang og indtil anden instruks eventuelt udkommer, så er det gældende at alt omkring fodbolden i FB, er forrest kørende som hidtil her i efterårssæsonen.
Der er alene tale om arrangementer, der knytter sig til idrætten og foreningslivet.
Det kan for eksempel være klubfester, forældremøder, holdsamlinger udenfor fodboldbanen, men altså ikke hverken selve fodboldtræningen eller fodboldkampene.