FB indgår fast aftale med ConnectFys

image Malte Meier Carlsen med klinikejer Rasmus Munch-Hansen samt fysioterapeut Frida Thorstensen
Administrationen
13. oktober 2021 kl. 08:56
Ny samarbejdsaftale

FB indgår fast aftale med ConnectFys

FB har indgået en fast aftalekontrakt med ConnectFys beliggende ved Diakonissestiftelsen på Peter Bangs Vej 7A.
Det er en klinik i form af et sundhedshus, hvor visionen er at være katalysator for det gode liv gennem sundhed og bevægelse og netop derfor er ConnectFys ikke udelukkende en fysioterapiklinik, men et hus med mange forskellige sundhedstilbud, hvor høj faglighed og god kontakt, er nøgleord, som kendetegner både klinikken og selve personalet. Det er et hus hvor medarbejderne hver især har
specialeområder og kompetencer, der kan hjælpe det enkelte individ bedst muligt.
-Det står alt sammen rigtig godt på mål med FB’s egen tilgang til fodboldspillet og til vores fodboldspillere. Vi ønsker at skabe den sunde fodboldspillere på flere parametre, både fysisk og mentalt og begge dele kan ConnectFys være os behjælpelige med - udtaler bestyrelsens Malte Meier Carlsen, der har indgået selve aftalen med den bredt anerkendte klinik.
Klinikken har et væld af dygtige fysioterapeuter, zoneterapeuter og massører i staben og under hele processen har vi haft et fremragende samarbejde og en god kemi med fysioterapeut og klinikejer Rasmus Munch-Hansen, der ligeledes er glad for aftalen:
-Vi er sindssygt glade for at kunne støtte op om og samarbejde lokalt med FB, der som klub deler og praktiserer mange af de samme værdier som os. Ligesom hos FB, værner vi om at have plads til alle. Hvad end man er professionel sportsudøver eller ej, gør vi vores ypperste for at hjælpe og levere skadesbehandling. Som sundhedsinstitution på Frederiksberg er vi allerede engageret i lokalsporten men med denne samarbejdsaftale støtter vi nu også vores foretrukne fodboldklub på Frederiksberg
Aftalen omfatter diagnosticering af skader og grundlæggende fysioterapeutisk behandling til FB’s 1. Herresenior, 1. Damesenior og drenge- og pigeførsteholdene fra U10 til U15. Det være sig primært i selve klinikken på Peter Bangs Vej men indimellem også på fodboldbanerne på Jens Jessens Vej.
Rent praktisk så kommer 1. Herresenior og 1. Damesenior-truppen til at kunne booke tid og møde op i klinikken til diagnosticering og behandling af skader hos fysioterapeut Frida Thorstensen hver tirsdag i tidsrummet fra kl. 16.00 til kl. 18.00 med virkning allerede fra nu af.
Det samme er tilfældet med ungdomsafdelingens førsteholdsspillere på U10 til U15 (hvor deres forældre ligeledes er velkomne til at følge) hver tirsdag i tidsrummet mellem kl. 16.00 og 18.00, med virkning fra uge 44. Her vil fysioterapeut Anne-Cathrine Frølich være parat til at hjælpe spillerne på vej. FB’s førsteholdsspillere på ungdomssiden træner alle minimum tre gange om ugen, hvorfor de kan have et ekstraordinært behov for både at forebygge skader og få behandling for dem.
Her kan man modtage både diagnosticering og behandling af eventuelle skader ud fra følgende fastlagte trin:
Trin 1: En skadet spiller kontakter sin cheftræner og orienterer om skaden.
Trin 2: En skadet spiller kontakter ConnectFys og booker sig ind i det aftalte tidsrum. Bookning af tid skal helst ske dagen før.
Trin 3: Dialog mellem ConnectFys, skadet spiller og spillerens cheftræner omkring skade, forløb, behandling og tidshorisont. Det er cheftræneren der kontakter ConnectFys for den videre dialog.
Trin 4: På ungdomsbasis orienterer cheftræneren ved behov, FB’s Sportslige Ungdomsledelse.
Malte Meier Carlsen afslutter med følgende bemærkning:
-I samtalerne med ConnectFys har det stået klart, at de ønsker at støtte lokalsporten og ser stor værdi i at samarbejde med lige netop FB. ConnectFys brænder for sport, sundhed og udvikling og vil være med til at skabe gode rammer for både forebyggelse af skader, skadesdiagnosticering og skadesbehandling af senior- og ungdomspillere i FB. Derfor får vores senior- og vores U10-U15-ungdomsspillere nu endnu bedre forudsætninger for at holde sig skadesfri og samtidig sørge for klarhed og hjælp, når de utvivlsomt kommer til at møde skader i deres fodboldliv.

ConnectFys har i øvrigt allerede været på introbesøg på 1. Herresenior, hvor klinikejer Rasmus Munch-Hansen introducerede til klinikken og fremviste simple øvelser der kan forebygge skader. Om kort tid kommer de ud til samme introbesøg på 1. Damesenior.

NB! ConnectFys samarbejder i øvrigt både med det offentlige og private, altså har overenskomst med den offentlige sygesikring samt samarbejder med flere private ulykkes- og sundhedsforsikringer.