FB har ansat ny børneudvikler

11. januar 2023 kl. 12:17
Ny medarbejder

Ny medarbejder til den sportslige stab
Frederiksberg Boldklub er licensklub med 1 stjerne i DBU’s licenssystem og er dermed iblandt Danmarks i alt 51 licensklubber på Drenge Ungdom.
Da det i DBU-licensen er et krav, at man enten har en enkelt fuldtids- eller to deltidsansatte børneudviklingstrænere ansat, så har vi været på udkig efter en ny deltidsansat børneudvikler, så vi fremover har to i alt.
I bestræbelserne på at optimere vores fodboldudviklingsmiljø for U10 til U12-afdelingens A-hold, er det derfor meget glædeligt, at det er nu er lykkes os at udvide vores sportslige stab, med ansættelsen af den 31-årige Jonas Skrydstrup,
Jonas Skrydstrup er indehaver af UEFA's B-licens og skal påbegynde UEFA Youth-B. Jonas er bosiddende i Valby sammen med sin kæreste og er netop gået ned i timetal som pædagog i en SFO på Dansborgskolen i Hvidovre, for at kunne arbejde i FB ved siden af.
Jonas stammer fra Jægerspris, hvor han også fik sin fodboldopdragelse, inden han skiftede til Skjold-Birkerød. Han har også spillet seniorfodbold i både FA2000 og i FB. Som 18-årig blev han ungdomstræner i Jægerspris IK, inden han skiftede til FC Holte hvor han trænede U12 og ved siden af var børneansvarlig. Herefter gik turen til B1903 hvor han trænede alt fra U13 til U17, inden han skiftede til FA2000, hvor han var U12-1 cheftræner og havde scouting ved siden af.
Om selve ansættelsen siger administrations- og talentchef Martin Busk:
-Vi er enormt glade for at Jonas har valgt at takke ja til jobbet som vores ekstra børneudvikler, så vi nu med både ham og Mikael Bonde, har to yderst kompetente personer i spidsen af vores børnefodbold. Det er hos børnene vi skal sætte ind, da det er dem der har motivationen og guldalderen for læring.
-Når der er tale om en deltidsstilling, er det en udfordring at finde den helt rette mand, hvor det hele samtidig også passer sammen, men da Jonas først meldte sit kandidatur, var det egentlig en ret hurtig proces, da han har forudsætningerne i orden og besidder de ting det kræver, når man skal indtage en lederrolle. Jeg tror på et godt, langt og spændende samt ikke mindst udviklende samarbejde med Jonas.
Det seneste lille års tid har Jonas Skrydstrup haft en pause fra fodbolden, ikke mindst for at blive klogere på hvad fremtiden i den fodboldverden han holder så meget af, skulle byde på og da han først så jobopslaget, var han ikke i tvivl.
-Jeg har haft brug for lige at finde frem til hvad og hvilken vej det er, jeg godt kunne tænke mig at gå nedad. Som person er jeg meget eftertænksom og analyserende og jeg tror min nye stilling kommer til at klinge meget godt med den person jeg er. At kunne træde et skridt tilbage og komme ud på den anden side af banen, for at være leder, sparringspartner, vejleder og i det hele taget være den der bidrager til udviklingen, er noget jeg ser meget frem til. Jeg har fået et super positivt indtryk af FB og deres børne- og ungdomsfodbold, så jeg glæder mig til at komme ud i felten og i gang med selve arbejdet, siger Jonas Skrydstrup.
Jonas Skrydstrup har første arbejdsdag mandag den 16. januar og vi byder ham et stort velkommen til vores stab af dygtige folk i klubben.