FB er medværter ved landskamp

Administrationen
18. august 2021 kl. 10:17
Døvelandsholdet i kamp

FB er medvært til landskamp på stadion

Kom med til landskamp når det danske døvelandshold under Dansk Døve-Idrætsforbund, på søndag den 22. august kl. 12.00 skal op imod de regerende europamestre fra Ukraine i Frederiksberg Idrætspark.
Kampen vil få afgørende betydning for herrelandsholdets videre mulighed for at kvalificere sig til Deaflympics – så der er brug for støtte fra de danske supportere.
FB’s Stadionudvalg står for salg af pølser, brød, ØK og vand i boden, mens et hold fra FB’s U12 drenge-afdeling er bolddrenge til opgøret, der forventer at samle et sted mellem 150 og 250 tilskuere.

Martin Busk, daglig leder i Frederiksberg Boldklub, udtaler:

Som årets danske fodboldklub 2019 og Best Grassroots Club i Europa 2020 under det Europæiske Fodboldforbund UEFA, er det kun naturligt for FB, Frederiksberg Boldklub, at stille op med frivillige og være en del af bestræbelserne i at det danske døvelandshold forhåbentlig kan spille sig til Deaflympics. Vi er en mangfoldig fodboldklub, der har plads til alle, uanset hvem de er og hvilke baggrunde de kommer fra og vi er glade for at være Dansk Døve-Idrætsforbund og døvelandsholdet behjælpelig.

Alt overskuddet fra salget i boden går derfor også ubeskåret til Frederiksberg Boldklub.

Der er gratis entré. Vel mødt.

Grillboden:

• Grillpølse m. brød 30 kr.
  • Øl 15 kr.
  • Sodavand 10 kr.