Drik ikke vand fra hanerne

Martin Busk
03. marts 2021 kl. 11:30
Opdateret 03-03-21 kl. 20.30

Update, onsdag den 3. marts kl. 20.30:

Vandet kan igen drikkes ved klubhuset.

Tidligere på dagen i artiklen herunder, gjorde vi i et opslag opmærksom på at der var kogeanbefaling på hele Frederiksberg.

Onsdag aften er kogeanbefalingen ophævet i et område af Frederiksberg. Det er det område hvor FB hører til, nemlig i det vestlige Frederiksberg.

Frederiksberg Forsyning har nu så mange - og så entydige - analyser af vandet i området, at man ophæver kogeanbefalingen her.

Området er markeret med lysegrøn farve på kortet her:

____________________________________________________________________________________

Drik ikke af vandet fra klubhusets vandhaner

Man bør ikke drikke af vandet fra vandhanen ved klubhuset.

Da ikke alle bor i kommunen udsender vi hermed information om drikkevandet.
Det forholder sig således at Frederiksberg i disse dage - siden lørdag aften - har været ramt af forurening i drikkevandet, i form af colibakterier henført til jordbakterier, hvorfor man kan blive syg ved at drikke vandet.
Derfor er der udstedt en kogeanbefaling for alle bosiddende på Frederiksberg.
Det har vi forsøgt at oplyse om de seneste par dage, når spillere er kommet hen til vandhanerne på klubhuse for at fylde dunkene op. De fleste har desværre virket ligeglade og bare gjort det alligevel, hvilket vi ikke kan anbefale.
Vi appellerer derfor til at man i stedet enten tager kogt vand med i en drikkeflaske hjemmefra eller køber medbragt kildevand.
Her er selve kogeanbefalingen for drikkevand:

Kun kogt afkølet vand anvendes. Ved kogning forstås opvarmning til 100 grader (”spilkoge”) i 2 minutter. Ved brug af elkedel gives en portion vand 2 opkog med 2-5 minutters mellemrum.
Her finder man nærmere info og status fra Frederiksberg Forsyning