ConnectFys får plads i FB’s klubhus

image Klinikejer Rasmus Munch-Hansen (tv.) med bestyrelsesmedlem Malte Meier Carlsen
Administrationen
23. november 2022 kl. 09:55
Ny beboer i huset

ConnectFys får fast plads i FB’s klubhus
Generationernes Frederiksberg
Når ConnectFys træder ind på matriklen og besætter FB’s behandlerrum to gange om ugen i det nye år, er det altid med høj faglighed og god kontakt i højsædet, det der til enhver tid kendetegner ConnectFys.
FB’s samarbejde med ConnectFys der strækker sig tilbage til begyndelsen af 2021, har fra starten været rodfæstet i en fælles vision om at være en institution for alle, præcis det der også er tilfældet med FB’s formålsparagraf.
ConnectFys er en klinik der ønsker at skabe sundhed og bevægelse for så mange som muligt. Derfor er ConnectFys ikke udelukkende en fysioterapiklinik, men et sundhedshus - beliggende på Diakonissestiftelsens område - med mange sundhedstilbud under sig, som f.eks. akupunktur, massage, zoneterapi og personlig træning – både for ældre, yngre og unge.
Fra forårssæsonen vil to af ConnectFys’ dygtige fysioterapetuer varetage det nye flotte behandlerrum i klubhuset, i samme tidsrum som det aktuelt er muligt at få behandling i klinikken på Diakonissestiftelsen:
  • Tirsdage i tidsrummet mellem kl. 16.00 og 18.00 for ungdomsafdelingens A-spillere på U10 til U15
  • Torsdage i tidsrummet mellem kl. 17.00 og 19.00 for 1. Herresenior samt resten af klubben.
FB’s førsteholdsspillere på ungdomssiden træner alle - minimum - tre gange om ugen, ligesom de er voksealderen, hvorfor de kan have et ekstraordinært behov for både at forebygge skader og få behandling for dem.
Her kan man modtage både diagnosticering og behandling af eventuelle skader hos ConnectFys, ud fra følgende fastlagte trin:
Trin 1: En skadet spiller kontakter sin cheftræner og orienterer om skaden.
Trin 2: En skadet spiller kontakter derefter ConnectFys på (+45) 38 86 13 27 og booker sig ind til en aftalt tid i behandlerrummet. Bookning af tid skal gerne ske senest dagen før.
Trin 3: Dialog mellem ConnectFys, skadet spiller og spillerens cheftræner omkring skade, forløb, behandling og tidshorisont. Det er cheftræneren der kontakter ConnectFys for den videre dialog.
Klinikejer Rasmus Munch-Hansen har været en tur forbi klubhuset for at besigtige forholdene, og siger:
-Vi er meget glade for nu at have fået muligheden for at rykke ind i det flotte nye klubhus. Det styrker endnu engang vores målsætning om at være tættere på sporten på Frederiksberg og at øge samarbejdet med FB. Så nu glæder vi os til at blive en endnu større del af klubben.