Comeback til velkendt ansigt

22. juni 2021 kl. 14:15
Børneudviklingstræner

Comeback til velkendt ansigt
For at bruge et velkendt Bo Henriksen-udtryk, så er der tale om et glædeligt comeback af markante dimensioner fyldt med (gensidig) kærlighed. En person vi har savnet, er nemlig nu tilbage i folden hos os og i FB fortsætter vi dermed med at opruste på den sportslige side.
Vi er derfor rigtig glade for at kunne oplyse, at Mikael Bonde nu er retur i FB efter et lille års fravær og er tiltrådt rollen som børneudviklingstræner pr. den 1. juni på 20 timer om ugen.
46-årige Mikael Bonde måtte desværre for FB, flytte til Aarhus med familien for et års tid siden, og har i Jylland bestredet et job hos FC Skanderborg som børneudviklingstræner og talentchef frem til udgangen af maj måned. Familiens arbejdsmæssige situation har dog gjort, at de kan returnere til hovedstaden pr. den 1. august, men Bonde er allerede nu - på afstand - og med ugentlige visits - gået i gang med sit arbejde.
Administrerende leder Martin Busk siger om ansættelsen:
-Det er en af årets allerbedste nyheder, at vi nu har fået Mikael Bonde med ombord igen. Blandt en del gode ansøgninger til den ledige stilling som børneudviklingschef, efter Jørgen Søgaards fratrædelse, var jeg ikke i tvivl om at Mikael Bonde var den helt rette kandidat. Han kender klubben ud og ind, han havde gang i noget rigtig godt da han måtte forlade os og jeg er ovenud lykkelig for at han nu er tilbage igen.
Covid-19 og en lang lockdown, har gjort, at det ikke bliver svært for Bonde at genoptage arbejdet med at styrke vores børnefodbold. Han har fortsat stærke relationer til de fleste af vores børnetrænere og med sit fantastiske væsen og sin store faglighed, vil han lynhurtigt få interageret med alle nye trænere der er kommet til siden sommeren sidste år.
Mikael Bonde får både det praktiske og strategiske ansvar for at videreudvikle den sportslige linje og være vores mange trænere behjælpelig med at øge den spillemæssige kvalitet, træningsmængden, metodikkerne og træningsparatheden i 3-mands og 5-mands-segmentet fra U4 til U12 ligesom han skal spille en central rolle i skabelsen af de små fødder på U2 og U3.
Nu genindtræder Mikael Bonde, der udover fodbolden ejer sit eget kreative billedbureau Obondo - i det daglige arbejde og bliver en helt central figur i den fortsatte udvikling af FB’s børnefodbold.
Mikael Bonde siger om sin egen genansættelse:
-For mig giver det mulighed for mere eller mindre at fortsætte hvor jeg slap. Jeg følte selv at jeg havde gang i noget godt, da jeg måtte stoppe for et lille års tid siden. Jeg kan dog også godt fornemme at FB er et bedre sted nu end for et år siden, med et endnu stærkere set-up og en mere seriøs tilgang til tingene end der var i forvejen. Det er jeg glad for, for det betyder også at der er blevet udviklet siden jeg var her sidst.
-Jeg slap tingene et rigtig fint sted efter at have startet fra nærmest nul i 2018 og nu får jeg muligheden for at flytte tingene endnu mere. Jeg kan gribe det mere fagligt an og gå mere fasthåndet til værks, hvilket jeg glæder mig til. I FC Skanderborg beskæftigede jeg mig med primært med U10 til U13 og det er en god portion erfaring jeg tager med mig i rygsækken derfra, fordi jeg har fået et indblik i hvor æggene i kurven skal lande, når jeg slipper dem. Jeg føler lidt at jeg måtte forlade skuden uforløst dengang og nu kan jeg binde en sløjfe på en del af vores projekt, inden jeg går videre med de næste projekter vi skal have søsat.
For Bonde selv var det da heller ikke noget svært valg at komme retur til FB:
-Jeg glæder mig helt enormt til at blive en del af det hele igen. Jeg nærer stor kærlighed til FB, det er helt klart min klub og det var absolut det bedste sted jeg kunne lande igen.
Vi byder Mikael Bonde et stort velkommen tilbage.