Besøg af Frb-Mariendal Rotary Klub

23. juni 2022 kl. 14:26
Visit i det nye klubhus

Besøg af Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub
Tirsdag den aften havde vi besøg af Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub, der var forbi og fik en gennemgang af FB’s kommende nye klubhus, ligesom de fik et smugkig på en mindre del af plejehjemmet.
Poul Clemmensen, projektleder hos GVL, gennemgik huset, suppleret af Ivar Koed fra FB Fonden og Jørgen Andersen fra FB.
Poul Clemmensen viste tillige tegninger af selve indretningen i træningsgården ud for FB’s indgang til både materiale - og omklædningsrummene, hvor overfladen af gulvet bliver hård gummi, så det kan på den måde også kan benyttes af Ingeborggårdens beboere til genoptræning mv.
Tegningerne viste også forsiden ud mod Troels Lunds Vej, hvor der i dag er byggeplads.
Der var iblandt de fremmødte en livlig spørgelyst og tidsprogrammet skred, men alle udtrykte en stor tiltro til at dette klubhus kommer til at tjene FB godt.
Efterfølgende var der spisning i Frederiksberghallerne. Under spisningen gennemgik Ivar Koed hele den politiske proces og som han formulerede det i sit indlæg, så var det tankevækkende at processen startede i 2014 og vi i dag skriver sommeren 2022.
Under spisningen var der også stor spørgelyst. En af deltagerne sagde: “Jeg kommer fra Struer. Derovre er der vel cirka 15.000 indbyggere, cirka 500 til 600 medlemmer i idrætsforeningerne, men man har to store haller til rådighed og cirka ligeså mange fodboldbaner til rådighed som der er her på Frederiksberg”
De mange spørgsmål drejede sig ikke kun om FB, men også om de øvrige fodboldklubber på Frederiksberg.
Vi takker Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub for besøget.
Læs mere om klubben her