Annette Andersen er afgået ved døden

Martin Busk
13. oktober 2022 kl. 10:44
Bisættelse og mindeord

Meddelelse om dødsfald
Opdateret den 13-10-2022

Bisættelsen af Annette Andersen finder sted på onsdag den 19. oktober klokken 11.00 i Frederiksberg Slotskirke på Roskildevej 28.

Efterfølgende bydes der - helt i Annettes ånd - på lidt at spise og drikke i FB’s nye klubhus, oppe i Café 1912.

Frederiksberg, mandag den 11-10-2022:
Det er med en kæmpestor og tung sorg, at vi har modtaget meddelelse om, at Annette Mielec Andersen, er gået bort mandag morgen den 10. oktober 2022, efter længere tids sygdom.
Annette Andersen, der er hustru til vores kasserer, klubikon og æresmedlem Jørgen Andersen, blev blot 65 år gammel. Hun har over den seneste halvanden måneds tid været indlagt på både Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, og hertil morgen i forbindelse med sin dialysebehandling på Rigshospitalet, gik hjertet desværre i stå.
Annette var et storslået foreningsmenneske og helt frem til i dag sad hun i FB Fondens bestyrelse. Tilbage i 1998 blev hun sammen med Jørgen, de første modtagere af den ærefulde Emil Sørensen Pris, der uddeles for en lang og flot frivillig indsats for FB.
Det var en enorm glæde at se Annette fredag den 19. august til den officielle indvielse af vores nye klubhus, som hun som en del af FB Fondens arbejde, både havde været involveret i og ventet på i mange år. Hun blev medlem af FB i 1996 og var dermed i besiddelse af 25-års nålen.
Læs også FB Fondens smukke mindeord om Annette i bunden af denne artikel, der er opdateret den 13-10-2022
Annette elskede livet, hun holdt meget af både politik, bilferier ned igennem Europa, herunder de tyske julemarkeder og så kunne hun drikke whisky som ingen andre, ligesom hun nød en god rødvin. Annette var en utrolig markant personlighed med standhaftige meninger og holdninger, der vil blive helt enormt savnet.
Denne artikel opdateres senere med langt flere mindeord, men lige i dag har vi behov for at samle os og støtte op om Jørgen.
Vores tanker går til både Jørgen og deres sønnen Thomas og svigerdatteren Anne, samt til den øvrige del af familien.
Det er Jørgens eget ønske at klubbens drift, herunder hans egne opgaver og dermed opgaver der normalt sendes i hans retning, fortsætter i denne ellers så svære periode der kommer nu.
Nærmere information følger om selve bisættelsen snarest.
Himlen er blevet en af FB’s mange personligheder rigere.
Æret være Annettes minde.

Mindeord

Det var med stort vemod, at vi i Frederiksberg Boldklubs Fond, modtog meddelelsen om Annette Andersens død.

Annette har gennem mange år været et skattet medlem af fondens bestyrelse, og har med sit levende engagement i en række andre dele af klublivet kunnet give et input til fondens arbejde, som vi ikke havde kunnet undvære. De beslutninger Annette var enig i, traf bestyrelsen med roligt sind. Og når Annette var i tvivl, så vidste den øvrige del af bestyrelsen, at det ville være klogt at give sagen en ekstra overvejelse.

Annette har loyalt, trofast og vedvarende deltaget i FB-fondens aktiviteter. Hun svigtede ikke et bestyrelsesmøde uden særdeles god grund. Desværre har hun i de senere år haft alt for mange helbredsmæssige grunde til ikke at kunne være med. Men når hun deltog, var det fuldt og helt.

Fondens væsentligste opgaver knytter sig til Frederiksberg Boldklubs klubhus, idet Fonden står som ejer af huset. Indvielsen af det nye klubhus, var derfor et højdepunkt i FB-Fondens virke. Desto mere glædeligt var det, at Annette kunne deltage i denne festlige begivenhed og dermed høste frugterne af fondsbestyrelsens arbejde. Som alle vi andre var hun begejstret for huset.

Frederiksberg Boldklubs Fond takker Annette for hendes indsats for Fonden og for klubben.

Æret være hendes minde.

Ivar Koed