Ærefuldt Guld-emblem til FB'er

01. marts 2022 kl. 08:31
Ny prisuddeling

Ny prisuddeling: FB'er modtager DBU Københavns Guld-emblem

Prisregnen fortsætter og ser ud til ingen ende at ville tage. DBU Københavns Guld-emblem blev mandag den 28. februar 2022, uddelt til FB’s Jørgen Andersen, som den kun anden FB'er efter legendariske Emil Sørensen, der modtog nålen helt tilbage i 1967.

Hvad FB’s kasserer og bestyrelsesmedlem Jørgen Andersen ikke vidste, da han mandag den 28. februar tog afsted til det årlige Repræsentantskabsmøde i DBU København, der blev afholdt inde på Hotel Scandic Copenhagen, var at han skulle vende hjem til fru Annette Andersen (medlem af FB Fondens bestyrelse) med DBU Københavns Guld-emblem (tidligere kaldet KBU’s Guldnål), som han fik overrakt af DBU Københavns bestyrelse ved unionens formand Flemming Jensen.

Emblemet uddeles til personer, som har udført et ekstraordinært betydningsfuldt arbejde for den københavnske fodbold, under DBU København, igennem en længere årrække.

Vejledende betingelser for at komme i betragtning til DBU Københavns Guld-emblem er at man skal mindst have opfyldt to ud af følgende arbejdsforløb:

A ) Minimum 25 år i klub-bestyrelse
B ) Minimum 20 år i DBU København-udvalg
C ) Minimum 15 år i DBU København-bestyrelse

Jørgen, der (selvfølgelig) allerede er indehaver af DBU Københavns sølvnål, opfylder både punkt A og B. Foruden sit store arbejde igennem mange mange år i både FB og i DBU Københavns Turneringsudvalg, sidder han også med i seniorgruppen hos DBU, ligesom han er formand for Fodboldudvalget i Frederiksberg Idræt (FIu).

Jørgen Andersen er den kun 23. personlighed der får tildelt dette ærefulde emblem - se listen her - og han er og bliver en institution i FB, hvor han i forvejen er æresmedlem - og det er fuldt ud fortjent at han nu også kan iføre sig dette smukke emblem.

Vi ønsker ham et kæmpe tillykke med den velfortjente pris!