1. HS: Nexø-optakt og interview

07. april 2022 kl. 17:21
Snak med keeperen

Optakt: Interview med førstekeeperen

På lørdag går det løs i Københavnsserien igen og igen er FB’s bedste herrehold på hjemmebane, denne gang dog på bane 1 ved klubhuset, hvor der er kampstart kl. 15.30. Her afvikles forårets anden kamp og det er bornholmske Nexø Boldklub der kommer på besøg fra solskinsøen. efter en længere vinterpause.
I den forbindelse har vi fået os en snak med det der lige nu ser ud til at være førstekeeperen, nemlig Patrick Jespersen, der efter et par år i FC Udfordringen returnerede til FB i efteråret sidste år.
Patrick, i kampen mod Husum i lørdags fik I en flot sejr, og selvom det ikke blev til et clean sheet, havde du et par vigtige redninger. Hvordan oplevede du selv kampen?
-Vi havde en god forårspremiere, hvor vi klart viste at vi er et hold der kan spille god fodbold. Vi holdte os til den solide plan som trænerteamet havde lagt og som vi har trænet målrettet med i hele opstarten. Det er altid rart at sende Husum hjem uden point.
Hvis vi bliver lidt ved bagkæden som du jo er en del af, så består den ofte af spillere der har været i klubben en del år, er det noget man som målmand kan mærke, og hvordan?
-Helt klart. Det er, med undtagelse af den ene centerback i lørdags - fordi anføreren hellere ville se en forårsklassiker hvor en flok cykelryttere i 30 sekunder cyklede forbi ham - en ret så rutineret bagkæde, som består af nogle af de lidt ældre gutter - og det kan sagtens mærkes på overblikket, overskuddet, køligheden og lyden som drengene tager med i kampene. Yderligere er de en fornøjelse at spille sammen med på banen og så er de også gode i 3. halvleg.
I møder NB Bornholm på lørdag, et hold FB ofte har drabelige dueller med, hvad er dit kendskab til NB og hvad forventer du af kampen?
-NB er et hold man aldrig skal undervurdere. De kampe jeg selv har haft mod NB, da jeg spillede i FC Udfordringen, har altid været tætte og man skal være skarp på dagen for at sende dem tomhændet tilbage til solskinsøen.
Hvad skal lykkes for jer, hvis I skal holde clean sheet og få 3 point på lørdag?
-Vi skal tro på vores strategi og blive ved med at arbejde benhårdt for hinanden og løfte i flok uden at blive arrogante, trods de gode både defensive og offensive takter. Mange tilskuere ved klubhuset til at give os medvind, solen i ryggen og følelsen af at cykle ned af bakke, er et kæmpe plus og jeg vil gerne sige stor tak til alle dem der kom og støttede os i lørdags.